Itt az ideje elhagyni a tervezési szakaszt és előrelépni a végrehajtásba. Miközben megindul az átalakulás, mindannyiunknak tennie kell hátra egy lépést és megkérdezni: „hogyan fogom megvalósítani azokat a célokat és milyen készségekre van szükségem hozzá?”. A marketing már nem úgy fest, mint annak idején. Elmúltak a Mad Men napjai, és mára eljutottunk a tartalomkészítők és a „Youtility” – az angol ’you’ (Te) és ’utility’ (hasznosság) szavak összevonása – üzletek korába. Ahhoz, hogy nagyszerűvé válj a piacon, egyre több és sokfélébb képességet kell elsajátítanod – írja a Business2Community.

A közösségi média marketing korai napjaiban ki gondolta volna, hogy egy közösségi menedzsernek szüksége lehet grafikai dizájnnal kapcsolatos tehetségre vagy tudásra?

Ma már ez is a marketing ernyője alá esik. A menedzsereknek ismerniük kell az offline marketinget, a szóbeszéd marketinget, a közösségi médiát, az emailt, a dizájnt, a SEO-t, a leadek generálását és még számos összetevőt. Tudniuk kell tervezni és mérni. Nem egyszerű feladat.

Az angol nevezi úgy is, hogy „fullstack” (szó szerint teljes rakás) vagy „evolved”, azaz fejlett marketing. Ám nem is igazán számít, minek nevezed, amíg tudod csinálni. És ha van valami, amit mégsem, a csapatodnak kell értenie hozzá. Ezért van egyre több marketing csapat, amelynek tagjai különféle háttérrel és készségekkel rendelkeznek.

Tehát hogyan éli túl mindezt és miként boldogul egy modern marketinges?

  • A modern marketinges agilis és adaptív. – Az online világ gyorsan mozog, ezért a marketingednek is sebesnek kell lennie. Szakmai körökben emlegetik az A.D.A.P.T. rövidítést is, amely magyarul kibontva a következő: fogadd el a változást, merj változtatni a status quo-n, cselekedj folyamatosan, vegyél részt személyesen, és rombold le a határokat!
  • A modern marketingesek tudják, hogy ma már csak az értékes és a releváns tartalom a király. „A tartalom a király” jelmondatot éveken keresztül hallgattuk egészen addig, mígnem sokan azt hitték, bármilyen tartalom megteszi. Ámde mi jó olyan tartalom közzétételében, amit senki sem akar olvasni? Rosszabb a semminél, mert ronthat a hírneveden.
  • A modern marketingesek tudják, hogy a marketing kreativitás és tudomány kombinációja. Rengeteg adat vesz körül minket – a „big data” az év egyik legnépszerűbb marketing kifejezése lett. Az emberek ugyanakkor kicsit zavarodottak azzal kapcsolatban, hogyan lehet a számokból döntéseket alkotni, mert a legtöbb marketinges a kreativitás aspektusát helyezi a tudomány felé.

fj4p24Pg_820x2945