Ray-Ban Stories néven adott ki napszemüveget a Facebook, és igen, ez okosnapszemüveg. A két cég együttműködésének az eredményei az elsőre teljesen hétköznapi, de két kamerával ellátott napszemüvegek az ikonikus Ray-Ban dizájnnal. Az ára 299 dollár, azaz nagyjából 88 ezer forint, és húsz különböző modell közül lehet választani online. Egyelőre személyesen amerikai, angol, ausztrál, kanadai, olasz és ír üzletben kapható.
Ha valakinek ismerős a dolog, akkor nem téved. Az ötletet már a Snapchat megcsinálta 2016-ban, az volt a Spectacles első változata. A Ray-Ben Stories két 5 megapixeles kamerával rendelkezik azért, hogy valóban a saját szemszögünkből lehessen megörökíteni a történéseket, de headsetként is lehet használni, vagyis hívásokat is lehet kezdeményezni, és fogadni.
A szemüveget a Facebook View applikációval kell párosítani, hogy a felvételeket azonnal meg is tudjuk osztani a Facebookon, de előtt természetesen filterezhetjük is azokat. Ráadásul nem csak a Facebook tulajdonában álló egyéb alkalmazásokon, hanem a konkurens megosztást is támogatja.