Ray-Ban Stories néven adott ki napszemüveget a Facebook, és igen, ez okosnapszemüveg. A két cég együttműködésének az eredményei az elsőre teljesen hétköznapi, de két kamerával ellátott napszemüvegek az ikonikus Ray-Ban dizájnnal. Az ára 299 dollár, azaz nagyjából 88 ezer forint, és húsz különböző modell közül lehet választani online. Egyelőre személyesen amerikai, angol, ausztrál, kanadai, olasz és ír üzletben kapható.
![](https://marketingmorzsak.hu/wp-content/uploads/Ray-Ban-Stories-Lifestyle1.png)
Ha valakinek ismerős a dolog, akkor nem téved. Az ötletet már a Snapchat megcsinálta 2016-ban, az volt a Spectacles első változata. A Ray-Ben Stories két 5 megapixeles kamerával rendelkezik azért, hogy valóban a saját szemszögünkből lehessen megörökíteni a történéseket, de headsetként is lehet használni, vagyis hívásokat is lehet kezdeményezni, és fogadni.
A szemüveget a Facebook View applikációval kell párosítani, hogy a felvételeket azonnal meg is tudjuk osztani a Facebookon, de előtt természetesen filterezhetjük is azokat. Ráadásul nem csak a Facebook tulajdonában álló egyéb alkalmazásokon, hanem a konkurens megosztást is támogatja.