Miután bevezette a Bitmojikat, a Snapchat ismét stickerekkel frissíti alkalmazását. Érkeznek a geofilterekhez hasonló geostickerek, melyeket csak meghatározott területeken érhetünk el – grafikájuk pedig természetesen igazodnak is az adott területhez. Így néznek ki a párizsi geostickerek:
Itt pedig néhány San Fransisco-i:
A frissítés egyelőre csak Los Angeles, New York City, San Francisco, Washington DC, Honolulu, London, Sydney, São Paulo, Párizs, és Riyadh városában érhetők el. A felhasználóknak használatukhoz csupán jóvá kell hagyniuk a location services-lehetőséget profiljukban. És itt van a kutya elásva.
Bár a geostickerek bevezetése elsőre nem tűnhet nagy számnak, valójában óriási erő rejlik benne a Snapchat számára. Az USA-ban – ahol napi 150 millió aktív napi felhasználója van az appnak – a geofiltereket az érintett felhasználók 40-60%-a felhasználja, ami jól mutatja, hogy a social media platform jól teszi, ha lokalizációban és lokális marketingben gondolkozik.
Emmellett azzal, hogy a Snapchat a hasonló frissjtésekkel egyre több emberrel éri el, hogy egyre több adatot szoláltasson magáról, lassan behozhatja előnyét a Facebookkal és Twitterrel szemben, akik sokkal több adattal rendelkeznek felhasználóikról, mint a Snapchat.
A fejlődéshez pedig adatok kellennek, amikkel minél pontosabban lehet megcélozni a közönséget hirdetésekkel. Az emberek minél több funkciót kihasználva szolgáltatnak adatot földrajzi elehelyezkedésükről, a Snapchat annál könnyebben tudja építeni üzleti oldalát.
Erre pedig van bőven terve. Egyik tervük lényege az volt, hogy akár egy étteremben járva és fotót készítve valamilyen tárgyról a Snapchat automatikusan felismerje, hogy milyen étteremben tartózkodunk és felajánljon olyan filtereket, melyek például az étterem menüjéről szólnak. A fotó posztolása a felhasználó számára is hasznos lehet – akár kuponokkal és kedvezményekkel is jutalmazná a Snapchat a filtereket – vagy akár meg geostickerek – használata esetén. Win-win-win.
A The Information információi szerint a Snapchat fel akarja támasztani a QR-kódokat is, melyeket beolvasva exkluzív tartalmakat szolgáltatna a felhasználók számára.
Vagyis próbálkozhat a Facebook a Snapchat Stories másolásával, a Snapchat ismét olyan lépést tett előre, ami nagyban erősítheti üzleti erejét.
Forrás: Social Media Today