A biotechnológiával foglalkozó Genentech cég az Ideo ügynökséggel dolgozott együtt a „Ralph’s Killer Muenster” kampányon, amelynek célja, hogy szórakoztatóvá tegye a tudományt a gyerekek számára és keltse fel az érdeklődésüket a téma iránt – írja a Fastcocreate.com.

Egy ingyenes oktató mobil játékalkalmazásról van szó, amelyben egy abszurd forgatókönyvet álmodtak meg: amikor San Francisco kedvenc sajtja a csatornában köt ki, kitör a pánik. Ahelyett, hogy hívnák a szuperhősöket, hogy megoldják a város problémáját, a Ralph’s Killer Muenster játékban a genetika tudományának segítségével kell gyilkos sajtot korábbi, fogyasztásra alkalmas állapotába visszaállítani. Az egész lényege, hogy az orvosi innovációt csábítóvá és hozzáférhetővé tegyék a fiatalok számára.

1682997-inline-inline-3-mobile-puzzle-game-ralphs-killer-muenster

Az ötlet, hogy egy szörnyeteg sajt (angolul tudók máris észrevehették a szójátékot: „Killer Muenster” és „monster cheese”) hatalmába keríti a várost, mégis csak igényel egy kis hitetlenséget, vallja be Josh Rogers az Ideo projektvezetője, aki a Ralph’s Killer Muenster kampányon dolgozott. Ám beépítettek a forgatókönyvbe egy biológiai komponenst, amely egy jó „platformot képez egy hihető mutációs sztoriban – jobb, mint a víz vagy valami, ami szintetikus. Valami olyat akartunk, ami nagyon ártalmatlanul indul.”

Létrehoztak egy weboldalt, amelyet a fiktív sajtkereskedőnek Ralph Swoyernek és családi cégének dedikáltak, amelynek „talán van, talán nincs köze a nemrég kialakult mutáns sajtjárványhoz”. Ralph szülei egy „tejtermék barát” környezetben nevelték őt az életrajza szerint és szívesen megosztja a sajttal kapcsolatos minden tudását a Wikipédián. A Muenster természetesen a kedvence.

Ralph aktuális kríziséről a blogján számol be, amely részletezi a balesetet és a következményeként fellépő járványt. Twitteren pedig azt írja, „Jennifer, az ügyvédem azt javasolta, hogy egy ideig ne blogoljunk.”

1682997-inline-inline-2-mobile-puzzle-game-ralphs-killer-muenster

A kedélyes hangulat mögött azért komoly tudomány bújik meg rejtvények formájában, amelyek kihívást jelentenek a játékosoknak: mikroszkópos vizsgálatok és filogenetika, azaz evolúciós leckék is helyet kapnak a forgatókönyvben. Ez mindenképpen telitalálat, hiszen az applikációt az emberi DNS kettős spirálos, más néven kettő hélix szerkezete felfedezésének 60. évfordulóján indították útnak.

A kampány marketing elemei – a közösségi média jelenlét, a blog és még egy valódi ételszállító teherautó is, amely San Francisco utcáin árusítja Ralph’s grillezett Muenster szendvicseit – azt a célt szolgálják, hogy a valós szándékot erősítsék a szeszélyes sajttörténet mögött és még közelebb hozzák a kampányt az emberekhez.

1682997-inline-inline-4-mobile-puzzle-game-ralphs-killer-muenster

„Tudjuk, hogy ha azt akarjuk, hogy az embereket – különösen a fiatalokat – érdekelje a tudomány és valamit taníthassunk is nekik róla, egy játékon keresztül kell ezt megtenni”, mondja Rogers.