Nagyon izgalmas elemzést tett közzé a a MoneyTransfers.com, amiből kiderül, hogy bár a TikTok a pillanatnyi felkapott alkalmazás, és jó úton halad, hogy 2022-ben túllépje az 1,5 milliárd felhasználót, az influenszerek mégsem ott keresik a pénzt. A világban a használat alapján a legnagyobb veszélyt a növekedésre továbbra is a bevételszerzési lehetőség jelenti a TikTok, mivel az alkotók sokkal több pénzt kereshetnek a YouTube-on. Összegyájtötték a legnagyobb alkotók bevételeit a két platformon, és elég látványosak a különbségek.

Ha ehhez az elemzéshez  hozzáadjuk azt a tényt is, hogy a YouTube Shorts is egyre népszerűbb, akkor logikus lenne azt feltételezni, hogy a jövőben minden alkotó inkább a Youtube felé fordul.  És annak idején a Vine is hasonló helyzetbe került, a legnépszerűbb alkotók egyszerűen átszivárogtak akkor még az Instagramra, ahol dollármilliókat kerestek, miközben a hiányuk miatt a felhasználók is lemorzsolódtak. 

Noha a TikTok most sokkal nagyobb, mint a Vine valaha volt, valóban ugyanerre a sorsra juthat, mivel az alkotók már most is az alacsony alkotói bevételek miatt nyüzsögnek. És mivel a közvetlen bevételszerzés semmilyen formája nem áll rendelkezésre – mivel a tartalom közbeni és a tartalom előtti hirdetéseket nem lehet rövid videoklipekbe beilleszteni – a TikTok esetében alkotóknak kell megszervezni  hogy a saját márkaszponzorációs ügyleteiket, ez pedig nincs a Youtube-on. Ugyanakkor a TikTok lehetőséget teremt sok egyéb alkalmazáson kívüli együttműködésre is. 

Hogy a TikTok és a Youtube csatájából ki jön ki nyertesen az nem mostanában dől majd el, de az jól látszik, hogy szüksége lesz a TikToknak arra, hogy átgondolja a bevételszerzési módokat. 

Forrás: Social Media Today