Legalábbis hírportálok esetében.
Habár még mindig a Google a világ leglátogatottabb weboldala, a Facebook mégis jóval nagyobb forgalmat generál a hírportáloknak – állítja a Parse.ly elemzőcég. A kutatás szerint a közösségi oldalról a médiaoldalak – köztük például a Reuters vagy a The Atlantic – forgalmának a 43 százalékát adja ki, írja a Mashable. Ez nagyjából összesen 6 milliárd oldalletöltést jelent, és 1 milliárd egyedi látogatót. Ezzel szemben a Google oldaláról csupán 38 százalékos forgalom érkezik a hírportálokra.
A Facebook jelentősége hatalmasat nőtt az elmúlt bő másfél évben. 2014 januárjában ugyanis csupán 20 százalékos forgalomterelést jelentett a közösségi oldal, tehát ennyi idő alatt duplájára nőtt ez az arány. Persze ehhez az is kellett, hogy már csaknem 1,5 milliárdnyian regisztráltak az oldalra.
Nem hiába indította el a Facebook még májusban az Instant Articlest, amelyben olyan kiadók vesznek részt, mint a New York Times, az NBC, a Buzzfeed, a BBC News, és a Guardian. Itt az a lényeg, hogy a tartalom megtekintéséhez nem kell elhagyni a Facebookot, hanem az oldalon maradva lehet elolvasni a cikkeket, megnézni a képeket. Az Instant Articles jelenleg csak iPhone-on érhető el.