Bárki, aki akár csak pár óráig használta a közösségi médiát, látott már hashtageket. Ezek a kettős kereszt szimbólummal ellátott kifejezések azonban könnyen összezavarhatják a profikat és az üzleteket is azt illetően, mi lehet a szerepük a marketing kampányokban. Ugyanakkor a megfelelő hashtag használat nem olyan megfoghatatlan, mint amilyennek elsőre tűnik. Sőt. Ha lebontjuk négy egyszerű lépésre, máris mesteri szintre emelkedhetsz – írja a The 60 Second Marketer.

Hashtags.001

1. Értsd meg a hashtagek célját!

A hashtageket azért hozták létre, hogy megkülönböztessék a kereshető kulcsszavakat egy posztban a szöveg többi részétől.

2. Végezd el a saját kutatásodat!

Kövesd a célközönséged tagjait, hogy kiderítsd miről tweetelnek! Legyél naprakész a népszerű témákból (trending topics) a blogoszférában! Figyeld a többiek sikereit, használd azokat a hashtageket, amelyeket a népszerű közösségi média személyek is használnak!

Tips-175x300

3. Kezeld eltérően a különböző platformokat!

Az egyes platformokra más és más szabályok vonatkoznak. Ezek afféle íratlan útmutatók arról, hogy mennyi hashtaget kellene használnod és miként építsd be azokat a mondandódba. Itt van egy kis betekintés a különböző platformokba, amelyek támogatják a hashtagek használatát:

  • Twitter: A Twitter felhasználókat idegesíteni tudja, ha valaki túl sok hashtaget használ. Ebben a konkrét hálózatban célszerű csak egy párat (vagy csak egyet) használnod, hogy tisztán kommunikálhasd az üzenetedet. Bizonyosodj meg róla, hogy mind releváns, konzisztens és amennyiben lehetséges, trendi. A Twitteren a hashtageket építsd bele a mondataidba, hiszen a tér itt igen értékes. A szóközök hiánya a hashtagekben még meg is sprórolnak neked néhány karaktert.
  • Instagram: Ez egy olyan platform, ahol a több hashtag is általánosan elfogadott. Azért itt se vidd túlzásba! Ha többet akarsz beilleszteni, melyek mindegyike releváns, egy opció lehet, hogy a képet azok nélkül posztolod (vagy csak a legrelevánsabbal) és aztán a hozzászólásban jeleníted meg a maradékot. A kép továbbra is megjelenik majd a hashtagekre indított keresések találataiban, s közben a leírásod nem lesz olyan zsúfolt. Az Instagram felhasználók tipikusan a mondanivalójuk végén használnak hashtageket.

SocialMediaApps-300x199

  • Facebook: A legtöbb Facebook felhasználó nem érti és nem értékeli a hashtageket. Mindazonáltal van helyük a platformon. Csak használd őket takarékosan! A korai tanulmányok megmutatták, hogy az egyéni hashtagek (#60SecondMarketer) és azok, amelyek szurkálódnak, ironikusak vagy humoros hangulatúak (#precious), a legsikeresebbek. Próbálj meg egy hashtaget használni a tartalmad után mint különálló, de azt megtámogató elemet!
  • Pinterest: Legyünk őszinték! A hashtagek kicsit feleslegesek Pinteresten. A felhasználók nélkülük is rá tudnak keresni kifejezésekre. Ugyanakkor a keresési eredmények eltérőek akkor, ha egy kifejezésre és ha egy hashtagre keres rá valaki. Mivel a Pinterest hajtóműve vizuális, a felhasználók hajlamosak kevesebb figyelmet fordítani a képaláírásokra, ezért érdemes lehet olyan hashtageket használni, amelyek egyébként ismétlésnek tűnnének egy másik szövegelem mellett! (pl. „Itt egy nagyszerű infografika a 60 Second Marketer jóvoltából! #60SecondMarketer”)
  • Google+: A Google közösségi platformja nagyon hasonló a Facebookhoz funkcionalitásában, de dizájn tekintetében inkább a Pinteresthez van közelebb, a hashtag etikettet vizsgálva pedig jobban emlékeztet a Twitterre, csak itt éppen nincsen karakterlimit. Ezért aztán használd úgy a hashtageket, mint Twitteren, de ne félj annyira a mennyiségtől! Továbbá az elegáns dizájn miatt itt egyszerűen kevésbé zavaróan jelennek meg, mint más oldalakon, ezért egyszerre akár többet is beilleszthetsz a szövegedbe!

4. Legyél kreatív!

Az egyik legjobb dolog, amit tehetsz annak érdekében, hogy a közösségi média követőid nyereséget is hozzanak, hogy létrehozol egy hashtaget a márkádnak. A „Kate Spade New York” mögött álló személy például „the Kate Spade girl”, aki az életéről tweetel a #livecolorfully hashtag beillesztésével a tartalomba. A rajongók Twitteren és Instagramon is használhatják a hashtaget és időnként retweeteket és lájkokat láthatnak viszont a „KS lánytól”. A leghatékonyabb hashtagek azok, amelyek részvételre inspirálják a közönségedet és izgatottá teszik azt azzal kapcsolatban, amit a márkád tesz.

Bármelyik platformot használd, ne felejtsd el, hogy azokat a szabályokat kell követned, amelyeket a közönséged határoz meg számodra! Kövesd ezeket és képes leszel a hashtageket sikeresen használni a márkád promotálására!