A Facebook hamarosan egy úgynevezett „freemium” verziót indít útjára cégek számára fejlesztett alkalmazásából, a Workplace-ből.
Zuckerbergék tavaly októberben mutatták be először a Workplace-t, ami tulajdonképpen maga a Facebook, csak egy zárt csatornán. Ugyanazokkal a funkciókkal találkozhatunk rajta, mint az eredeti platformon (idővonal, csoportok, élő közvetítés) de személyes profilunktól teljesen függetlenül működik, és csak olyan emberek használhatják, akik adott szervezet tagjai.
A Workplace-ről nálunk itt olvashattál:
Tekintettel arra, hogy a kék óriásra több mint egymilliárdan kattintanak minden nap, felmerül a kérdés: Miért szervezzünk tréningeket egy teljesen új rendszer betanítására, ha ott egy másik, ami szinte teljesen azonos azzal, ami mindennapi életünk része? Márpedig a Workplace-nek van értelme: ugyan a fejlesztők hivatalos adatokat nem közöltek a felhasználók számáról, de korábbi nyilatkozatuk szerint több ezren fizettek be a munkakompatibilis Facebookra.
Az új, díjtalan verzió a Workplace Standard nevet kapta – az eddigi Workplace Premium párjaként – és olyan kisebb szervezeteket kívánnak megcélozni vele, akik szívesen használnák a funkcióit, de egy teljes verzió nem fér bele a költségvetésükbe (a prémium csomag ára a cég nagyságától függ: ezres létszámnál havi három dollár tagonként, tízezer főig két dollár, míg efelett mindössze egy dollár). Az ingyenességért cserébe egy karcsúsított rendszert kapunk, adminisztrációra és elemzésre használható elemek nélkül – amik egyébként a prémium szolgáltatás részei – arra viszont tökéletes, hogy a kisebb cégek ízelítőt kaphassanak belőle a teljes program megvásárlása előtt – vagy bebizonyíthassák, hogy fizetős eszközök nélkül is tökéletes működésre képesek.
Mindezen felül a Facebook-oldalt üzemeltető szervezetek egy másik újdonságnak is örülhetnek: mint korábban megírtuk, hamarosan már nemcsak a felhasználók, hanem a csoportok hírfolyama is megnyílik számukra – posztok és hirdetések formájában.
Forrás: SocialMediaToday