A Timeline mostantól egy letisztultabb képet fog mutatni, jobb oldalt a posztokkal és a fotókkal, zenékkel, valamint egyéb aktivitásokkal a bal oldali sávban – számolt be a TechCrunch és a TheNextWeb.

Az érdeklődési körök nagyobb figyelmet kapnak: a felhasználó által kedvelt zenék, filmek, TV sorozatok és könyvek egy-egy újratervezett szekcióban kapnak majd helyet.

profile_cropped

A mozirajongók például egyszerűen hozzáadhatják a Filmek szekcióhoz a kedvenc alkotásaikat, de az olyan alkalmazások segítségével mint a Flixster és a Netflix, meg is oszthatják Facebookon, mit néznek. Hasonló a helyzet a könyvekkel: például a Goodreads alkalmazást használva azt is követhetik ismerőseink, mit olvasunk.

A bal oldali sáv tetején lesznek megtalálhatóak az alapadataink, majd ezt követően a már említett szekciók. Egy új navigációs sáv segítségével a borítókép alatt válthatunk az alapnézet és az „About” szekció, ismerősök, fotók és egyéb alkalmazások megtekintése között. Az „About” tabnál egy új szerkesztési menü segítségével választhatjuk ki az alkalmazásokat és tartalomtípusokat, amelyeket meg akarunk jeleníteni az idővonalunkon.

movies_cropped

Itt oszthatjuk meg, melyik könyvet olvastuk már el, melyik filmet néztük meg és milyen zenét hallgattunk (filmek esetében ez a „Watched” kategória), és egy külön mezőben sorakoznak majd azok a tartalmak, amelyekre kíváncsiak vagyunk, el akarjuk olvasni, meg akarjuk hallgatni vagy nézni („Want to Watch”); egy harmadikban pedig a lájkolt elemek („Likes”). Amint az alábbi képen látható, ajánlások is felbukkannak majd filmekre, könyvekre, zenékre, amelyeket egy klikkel hozzáadhatunk a profilunkhoz.

Ha egy ismerősünk által megosztott tartalmat szeretnénk hozzáadni az Érdeklődési köreinkhez, csak a Hozzáadás („add [+]”) ikonra kell kattintatnunk és az be is kerül a megfelelő szekcióba.

movies-section

Az új dizájnnal tehát még inkább személyre szabhatóvá válik a profilunk. Az alkalmazások, amelyeket használunk és a médiumok, amelyeket fogyasztunk, sokat elárulnak rólunk és az újragondolt Timeline azt a célt szolgálja majd, hogy ezt minél jobban meg is jeleníthessük. Azzal pedig, hogy a felhasználókat arra ösztönzik, több alkalmazást használjanak, növekszik a fejlesztői hűség, valamint könnyebbé válik a Facebook dolga is hirdetések célzásakor. Hiszen most már az is látható lesz, mit csinálnak az emberek, nem csak az, mit szeretnek.

A Facebook bejelentése szerint a következő hetekben várható, hogy mindenkinél megjelenik az új dizájn.