A Netflix elkezdte tesztelni a személyre szabott pre-roll videókat platformján.
A streaming óriás jelenleg saját, hamarosan elérhetővé váló sorozatait és filmjeit reklámozza, illetve azokat, melyek már megtekinthetők, és a Netflix szerint az egyéni felhasználót is érdekelheti.
A videók a megtekintett tartalmak előtt jelennek meg, 30 másodperc hosszúak és bár elméletileg skippelhetők, erre mutató gomb nincsen feltüntetve. A rövid hirdetések a platformon felül néhány TV platformon, például a Rokun és néhány játékkonzolon is feltűntek már.
A Netflix elmondása szerint ezzel is tesztelik a perszonalizált ajánlások hirdetéseit, és ez csupán egy a több száz teszt közül, amit az év folyamán terveznek.
Nem ez a Netflix első próbálkozása, 2015-ben a video trailerek a megtekintett tartalmak végén jelentek meg, igaz ezeket a streaming platform később lelőtte, helyettük pedig 2016 decemberében TV-applikációjába vezette be a videó preview-eket. Ezek nem a videóknál, hanem böngészés közben jelennek meg, tartalomkeresés közben, kijelölt címeknél az állóképek helyén, hogy a felhasználó jobban lássa, milyen tartalomról is van szó. Ezek a hirdetések máig működnek.
A Netflix szerint a video preview-kből nyert adatok vezettek arra, hogy újra elkezdjenek kísérletezni a pre-roll hirdetésekkel.
Hasonló hirdetésekkel él a Showtime és az HBO is, igaz, ellentétben a Netflix-szel, ők nem személyre szabottan ajánlják a tartalmakat, mely a Netflix-nél fontos erő lehet a sikert illetően.
Ha nem akarunk a tesztidőszakban ilyen tartalmakkal találkozni, a beállításoknál a Test Participationt ki tudjuk kapcsolni.
Forrás: TechCrunch