A LinkedIn sokak számára azért volt népszerű social media csatorna, mert bár futottak rajta hirdetések, azok sose voltak olyan direktek, mint például a Facebook promóciói. Ám ha valamit felvásárol a Microsoft 26,2 milliárd dollárért, utána pénzt is akar belőle látni. És itt is az első jel, hogyan.
Bevezetésre került ugyanis a LinkedIn új funkciója, a Sponsored InMail, melynek lényege, hogy a hirdetők fizethetnek azért, hogy direkt üzenetben érjék el a többi felhasználót. Miután pedig a LinkedInnek 476 millió regisztrált felhasználója van, nem kis lehetőségről beszélünk.
A lépés nem idegen – a Facebook tegnap tette lehetővé, hogy a hirdetők Messengeren belül küldhessenek üzenetet a felhasználók számára.
Vagyis lassan kijelenthetjük, hogy trendről beszélünk – és az üzenetekben lévő hirdetések fontos szereplői lesznek a piacnak
Ettől függetlenül a LinkedIn nem robbant túl nagyot az új funkcióval – hiszen a direkt üzenetek hasonló használata már prémium előfizetésnél is működik: vagyis itt is tudunk olyan embereknek üzenni, akik nem ismerőseink.
Ám a LinkedIn azért figyel arra, hogy ne zsongjon túl a reklámoktól – egy-egy cég hatvannaponta csak egyszer írhat ugyanannak a felhasználónak.
A LinkedIn háza táján mostanában nagy a nyüzsgés: felkarolta a kis cégeket és a szabadúszókat, megújította oldalai felépítését és a Facebook is támadásba lendült ellene.
Forrás: TechCrunch