Amellett, hogy az Instagram bejelentette, immár 150 millió aktív felhasználóval rendelkezik, a The Wall Street Journal jóvoltából azt is megtudhattuk, hogy hamarosan érkeznek a hirdetések is a platformra. Emily White, aki az Instagram üzleti tevékenységeiért felel, azt mondta, a szolgáltatás készen áll arra, hogy hirdetéseket értékesítsen a következő évben. Míg a Facebook korábban már megerősítette az Instagram pénzre váltásáról szóló terveket, White nyilatkozata az első, amely publikusan elismeri, hogy valóban jönnek a reklámok a felületre – írja a The Verge.
Mióta a Facebook tavaly felvásárolta az Instagramot, több mint 100 millió felhasználóval bővült a platform. Idén június óta 20 millió új felhasználó csatlakozását jegyezték.
Ugyan nincs konkrét kitűzött időpontja az Instagram hirdetések indulásának, a The Wall Street Journal szerint White élénken udvarol a hirdetőknek. Beszámolókban olvasható volt, hogy a cég minden üzleti funkcióját átvizsgálták, valamint 50 új alkalmazottat vettek fel, többek között ahhoz a négy részleghez, amely a márkakapcsolatokért felel. A Journal cikkében olvasható, hogy White katalógusba vette minden nagyobb márka profilját az Instagramon és találkozót egyeztetett velük. Köztük van a Ford, a Williams-Sonoma és a Coca-Cola. „Hosszú távon akarunk pénzt keresni, de nincs rajtunk nyomás rövidtávon” – mondta White a Journalnek.
Egyelőre arról sem tudni, hogyan fognak kinézni az Instagram hirdetések, de a WSJ értesülései szerint White-nak jelezték a hirdetők, hogy szeretnének termékfotókat szerepeltetni a reklámokban, amelyek a weboldalaikra vezetnék a felhasználókat.