Hogy az értékelések mennyire fontosak egy vállalkozás életében, az is bizonyítja, hogy vannak olyan cégek, akik arra szakosodnak, hogy kamuajánlásokat és pozitív értékeléseket írjanak, hogy valódi minőség és elégedettség helyett ezzel pörgessék fel az ügyfeleik boltját. 

Egy ilyen céget vezetett Chad Taylor Cowan, akit most a Meta beperelt. A cég neve nem is nagyon próbálta szépíteni, hogy mi is a tevékenységi kör, a “Customer Feedback Score Solutions” valóban egyszerű megoldásokat kínált arra, hogy jobbak legyenek az értékelések: írtak jó értékeléseket. 

A Meta próbálja szűrni az oldalán hirdetőket, Vannak olyan felhasználók, akik kérdőívet kapnak az után, hogy egy hirdetésre kattintanak, és a cég szeretné azt is nyomon követni, hogy ha egy Facebook-hirdetésből eljutnak a rendelésig, akkor mik a tapasztalatok. Milyen a termék minősége, időben megkapták-e az árut, milyen volt az ügyintézés. Ha sok a negatív visszajelzés, akkor szankciók járnak, a vállalkozás nem hirdethet vagy el is távolítják a platformról. Ezt próbálják az olyan cégek kijátszani, mint a most perelt vállalkozás. A taktika egyszerű, jóval több pozitív kommentet és visszajelzést kell adni, mint a negatív, ebben pedig kamuprofilok garmadája segíti őket. Ez az első alkalom, hogy a Meta kifejezetten a hamis értékelések eladóit célozza meg. 

Forrás: Social Media Today