A YouTube számos fontos fejlesztést jelentett be a VidConon.
Az előadás elején a YouTube CEO-jam, Susan Wojcicki elmondta, hogy a YouTube a második legtöbb felhasználóval rendelkező platform (1,5 milliárd havi aktív felhasználója van) és máig a videómegosztás elsődleges célpontja. Igaz, a Facebook ebben egyre nagyobb konkurenciát jelent.
Míg a Snapchaten 10 milliárd, Facebookon 8 milliárd, a YouTube-on naponta 4,95 milliárd videót néznek meg.
De nézzük az újdonságokat.
VR180
Az új VR formátum lényegében egy 180 fokos 3D videó. A formátum sokban megkönnyíti a kreátorok munkáját, hiszen elég csak azt a rögzíteniük a tartalomhoz, ami előttük van. A videók ezen felül ugyanolyan hatásosak lehetnek egy VR headsettel mint egyszerűen egy telefon képernyőjén.
Bár a VR-élmény erősen limitálódik, ám sokszor a VR-felhasználók nem is élvezik ki a teljes 360 fokos látókört. Hiszen ki fordulna meg teljesen egy kanapéban ülve?
Ezen felül a 180 fokos VR-videók mérete is jóval kisebb lesz, mely ugyancsak hasznos lehet a felhasználók és kreátorok számára egyaránt, hiszen a videók gyorsabban tölthetők fel és gyorsabban is érhetők el.
Vertikális videók
Bár sok kreátor továbbra sem szereti a vertikális tartalmakat, a jelek szerint a felhasználók akkor is inkább ezt támogatják.
A vertikális videók népszerűségét a Snapchat indította el, majd következett felhasználásában az Instagram Stories, amit végül a Facebook is követett.
Sőt, a Spotify is:
Az pedig már 2014 decemberében kiderült a MOVR Mobile Overview Reportból, hogy a felhasználók 94%-a nem forgatja el telefonját videók megtkeintése közben.
A YouTube-on valahogy így néznek ki a vertikális videók:
A YouTube ezen felül bejelentette, hogy még több, az USA-ban található régióban fogják elérhetővé tenni a YouTube TV-t és még több tartalmat fognak gyártani a YouTube Redre is.
Forrás: Social Media Today