A Pew Research tanulmányából az derül ki, hogy aki a közösségi oldalakról tájékozódik a világ dolgairól az kevésbé jól informált mint azok, akik hagyományos híroldalakat olvasnak.
A megkérdezettek 18 százaléka mondta azt, hogy közösségi oldalakról tájékozódik, 16 százalék a helyi tévéből, ls ugyanennyi kábeltévéből, híroldalakról vagy hírgyűjtőkből 25 százalék, 13 százalék kifejezetten olyan csatornát néz, ahol csak hírek mennek, 3 százalékuk pedig újságot olvas. A kutatás során először azt kérdezték meg a résztvevőket, hogy honnan tájékozódnak, majd tényekre alapuló kérdéseket kaptak a politika és a világ aktuális híreiről. Amerikai kutatás lévén a két aktuális téma, amit saját bevallásuk szerint kiemelten követtek, az az elnökválasztás és a koronavírus.
A válaszok alapján a közösségi oldalt hírforrásként használók 17 százaléka tett tanúbizonyságot magas politikai ismeretekről, kilenc kérdésből nyolcra vagy kilencre válaszolt helyesen. 57 százalékuk az alacsony politikai tudásúak kategóriájába esett, ők öt vagy kevesebb kérdésre tudták a választ. Náluk rosszabbul a helyi tévét néző emberek szerepeltek. A híroldalakról vagy híralkalmazásokból tájékozódók 45 százalékának lett magas politikai tudása, a nyomtatott sajtót fogyasztók közül pedig 35 százaléknak.
A kutatásból az is kiderült, hogy aki a közösségi oldalakról tájékozódik, nem tartja annyira aggasztónak az álhírek terjedését, annak ellenére sem, hogy pont ők futnak bele legvalószínűbben ilyenekbe, de ők tudtak a legkevesebbet a gazdasági hírekről vagy a járvánnyal kapcsolatos hírekről is.
A tanulmány szerint azért ok-okozati összefüggést nem lehet egyértelműen levonni, ugyanis meg kell jegyezni, hogy leginkább a fiatalok azok, akik a közösségi oldalakról tájékozódnak, és ők azok is, akiket általában nem érdekel a politika.
Forrás: Techcrunch