Bár az NBC a problémák ellenére rekordokat várt az Olimpia közvetítéséről, egyelőre nem azok a számok érkeztek, amiket vártak.

Olimpia Rio 2016

Az USA-ban a péntek esti megnyitót korántsem érdekelte annyi embert mint a 2012-es londonit – a riói ceremóniát  28 százalékkal kevesebben nézték, mint a négy évvel ezelőtti ünnepélyt. Sőt, 17,2 százalékos nézettségével az 1992-es barcelónai Olimpia óta ez volt a legkevésbé nézett ünnepi nyitóceremónia.

Ám akik nézték a megnyitót sem voltak elégedettek – az NBC felé rengeteg panasz érkezett az egy órát csúszó adás, illetve a töménytelen reklámmennyiség miatt. A nézászám csak este 10 és 10:15 között nőtt meg – 19%-ra – mikor az amerikai olimpiai csapat vonult fel.

Persze az NBC Universal így is nyertesen jön ki a közvetítéstől: eddig 1,2 milliárdos reklámbevétellel számolhatnak az Olimpia kapcsán.

Forrás: Adweek