Bár már több mint 1,3 milliárd felhasználója van a Facebooknak, kérdéses, hogy ebből mennyien aktívak igazán az oldalon.
A GlobalWebIndex nemrég publikált felmérése szerint a megkérdezetteknek alig több mint a fele, 52 százaléka vallotta magát aktív Facebook-felhasználónak 2014-ben. Csak összehasonlításképpen: 2012-ben ez az arány 70 százalék volt.
A GWI az eredményről azt nyilatkozta az AdWeek közösségi médiával foglalkozó rovatának, hogy sok oka van azért, amiért egyre passzívabbak az emberek a Facebookon. A csökkenő aktivitásnak természetesen köze van annak, hogy egyre több közösségi csatorna közül választhatnak a netezők, illetve a mobilos üzenetküldő szolgáltatások is szinte gombamód szaporodnak.
Általánosságban pedig elmondható az, hogy egyre többen használják a közösségi oldalakat mobiltelefonról. Ugyanakkor az ezekről történő látogatások viszonylag rövid ideig tartanak, illetve kevesebb interakció történik ilyenkor, mintha egyéb eszközökről lépnének be az oldalakra. És ezek fontos megfigyelések, pláne, ha hozzátesszük, hogy az internet felhasználóknak csaknem a fele már mobil eszközről érkezik.