Te le tudnád rajzolni fejből olyan világhírű márkák logóját, mint a Starbucks, Apple, Burger King vagy Foot Locker? Lehet, hogy azt hiszed képes vagy rá, de ez az új kísérlet bebizonyította, hogyan nem is olyan könnyű. Mutatjuk mi történt!

A legnagyobb márkák súlyos milliókat költenek az alaposan megtervezett reprezentációra, viszont amikor most egy kísérlet során megkértek több mint 100 személyt, hogy rajzolják le fejből a leghíresebb logókat, nem mindenkinek sikerült. Az úgynevezett márkamemóriát egy érdekes kísérletben tesztelte a Signs.com, amiben megkértek több mint 100 amerikait, hogy rajzolják le fejből a 10 legnagyobb világmárka jelzését. A cél az volt, hogy kiderüljön mennyire képesek megjegyezni a márkákra jellemző reprezentációs szimbólumokat. Az eredmény meglepő volt: átlagosan a tesztelt személyek csupán 16,6 százaléka volt képes hibátlanul lerajzolni. A legkönnyebben megjegyezhető márkalogónak az IKEA bizonyult a kísérlet során.

A jó hír viszont az, hogy a márkára jellemző színeket könnyebb megjegyezni. A legtöbb tesztalany emlékezett arra, hogy milyen színek jellemzik az adott brandet. A szakemberek ebből a kísérletből azt a következtetést vonták le, hogy az egyszerűség kulcsfontosságú egy logó megtervezésében, hiszen mint kiderült az is releváns szempont, hogy könnyen megjegyezhető legyen.

A KFC kreatív kampányáról itt számoltunk be:

A KFC új kampányában mutatta be a világ első GPS kazettáját

A Twitter legújabb dobásáról pedig itt adtunk hírt:

Hamarosan megváltozik a tweet karakterszáma

 

Forrás: We Are Social Media