A Facebook kedden jelentette be, hogy hamarosan egészen új hirdetési formát vezet be, ami az úgynevezett kiterjesztett valóság (augmented reality, röviden AR) technológiával lesz felvértezve. Az formátum lényege, hogy különböző termékeket (bútorok, ruhák, szemüvegek stb.) már azelőtt kipróbálhatunk virtuálisan, hogy rákattintanánk a vásárlás gombra. A bejelentéshez a legnagyobb közösségi oldal a manapság igen népszerű Michael Kors márkával állt össze, és az új reklámtípust a divatcég napszemüvegeivel „reklámozzák”, amik az AR-nek hála akár azonnal fel is próbálhatók.
A kiterjesztett valóság hirdetések alapból ugyanúgy jelennek majd meg a Facebookon, mint a teljesen átlagos reklámok, azzal a különbséggel, hogy kiegészülnek egy „Tap to try it on” felhívással, amit lekattintva lehetőségünk nyílik arra, hogy a mobilos kameránk közbeiktatásával „felpróbáljuk” az adott terméket (pl. napszemüveget), vagy leteszteljük, hogy állna egy adott rúzs, esetleg egy bútor hogyan mutatna a nappalinkban.
Jelenleg még csak a Michael Kors jelenít meg ilyen hirdetéseket, illetve csak egy szűk, az Egyesült Államokban élő réteg találkozhat az ilyen típusú reklámokkal, de a Facebookot ismerve nem kell sokat várnunk, hogy az új hirdetési formátum világszerte elérhető legyen mindenki számára.
Forrás: TechCrunch