Nincs hónap újabb social media challenge nélkül! Az új mánia a #10yearchallenge, melynek lényege egyszerű: a felhasználók megosztanak magukról egy 2009-es és egy 2019-es képet.

Bár a lényeg, hogy 2019-es énünket hasonlítsuk össze 2009-es énünkkel, van, aki 2008 és 2018-as megosztással igyekszik gyűjteni a lájkokat, hiszen még nem készülhetett elég szelfi idén. Mindenesetre mind a Facebook, Instagram és Twitter is tele van a kihívásra készült nosztalgikus és vicces posztokkal.

Adatgyűjtés áll a háttérben?

A mánia viszont nem veszélytelen, hívja fel a figyelmet több szakértő is, olvashatjuk a 24.hu oldalán. Crystal Stranger blokklánc szakértő szerint a Facebook lehet tudatosan indította el a kihívást, hiszen így tömegével kaphatnak anyagokat a felhasználókról, a fiatalkori képeket felhasználva pedig edzhetik és taníthatják algoritmusokat.

Gondoljunk csak bele: két fotó összehasonlításával egy algoritmus hatékonyabban tanulhatja meg, hogyan változnak az évek alatt arcunk jellegzetességei, jobban kiszűrheti egyedi jegyinket és jellemzőinket és jobban megtanulhatja az életkor beazonosítását is.

Paul Brisnen technológiai szakértő is úgy véli, hogy techcégek állnak a hasonló kihívások mögött. Az ilyen tömeges tevékenységekkel ugyanis tömegével kapják a feldolgozható információkat arról, hogy kivel állunk kapcsolatban, kiket lájkolunk, kikkel beszélünk, kinek kommentelünk – hiszen az ilyen akciók során mindenki aktívabban kezd el viselkedni a közösségi médián.

Vagyis csínján fiatalkori fotóink tömeges megosztásával.

A legjobbak a sztároktól és márkáktól

Persze ettől függetlenül érdemes megnézni, milyen posztok is születtek az interneten és hogy egyes márkák miként lovagolták meg real time tartalmaikban a milliókat megmozgató kihívást.

Reese Witherspoonnál nem működött a csoda, mivel nagyjából semmit sem öregedett:

Armin Van Buuren dj poénra vette a figurát.

View this post on Instagram

#10yearchallenge

A post shared by Armin van Buuren (@arminvanbuuren) on

Jennifer Lopez kicsit gyermekei születését is ünnepelte, ráadásul egy magyar rajongói oldal képét használta fel.

Anne Hathaway kicsit filozofálgatott arról, hogy régen meg akart felelni másoknak, most már – egy Oscarral a háta mögött – nem akar.

https://www.instagram.com/p/Bsqg37JH5zf

Ellen Degeneresnek pedig Reesee Witherspoonhoz hasonlóan nagyjából csak a haja változott:

Nicki Minaj sok stílusfejlődésen ment keresztül az elmúlt tíz évben. Vagy nem.

https://www.instagram.com/p/BsnwgIQg28p

A játékot Caitlyn Jenner nyerte:

https://www.instagram.com/p/BsqZBpmhz71

Viola Davis maradt gyönyörű, és közben ő is begyűjtött egy Oscar-díjat:

https://www.instagram.com/p/BsoxhtShVHV/

Sarah Hylan elmondása szerint nem csak pubertált, de megnövesztette szemöldökét és nem visel többé melltartót.

Íme az IKEA reakciója:

Vannak darabok, amiken nem fog az idő. Sem egy kihívás! #10yearchallenge

Közzétette: IKEA – 2019. január 16., szerda

Kicsit később, de hasonló posztot hozott a LEGO is:

https://www.facebook.com/LEGO/photos/a.10150175674793403/10156272326348403/

Illetve a magyarországi Red Bull is:

https://www.instagram.com/p/Bsu6pzPBtEf/

A KLM pedig igazán mutatós poszttal mutatta meg, hogyan fejlődött: