A Facebook mostantól könnyebbé teszi az adománygyűjtést új fejlesztésével. Egy új tool segítségével a felhasználók saját adománygyűjtésekbe kezdhetnek az 501c3-besorolású nonprofit szervezeteknek, mint a The Nature Conservancy vagy az Alzheimer’s Association. A fejlesztéssel ismerőseink a Facebookon belül ajánlhatnak fel összegeket, vagyis a rendszer nem irányítja át őket egy másik weboldalra.
A cég Social Good csapata azért tartotta fontosnak a fejlesztést, mivel észrevételeik szerint az emberek sokkal szívesebben adakoznak Facebookon keresztül, mivel néha bizalmatlanok más weblapokkal szemben, emellett az sok esetben szívesebben ajánlanak fel adományt, ha a felhívásban valaki személyes története és fotója is szerepel. A Facebook tavaly tette elérhetővé adománygyűjtő toolját a szervezetek számára.
Hogy a Facebook is kap-e az összegyűlt összegből? Igen. A befolyó összegek 5 százalékát a cég kapja. Ebből 3 százalék teszi ki a pénzügyi szolgáltatások, a maradék 2 százalék pedig a védelem és a vizsgálatok költségeit.
Egyelőre csak az amerikai felhasználók egy százaléka használhatja a toolt és csak 100 organizációnak lehet adományt gyűjteni. A Facebook tervei szerint a következő hetekben más országokban is elérhetővé teszi a szolgáltatást.
Adomány: Engadget