Bár a Pinterest eddig is jól pozicionálta magát a go-to-platform piacon, de új fejlesztéseivel még könnyebbé teszik az online vásárlást és határozotabban különül el a Facebooktól és Twittertől is.
Az egyik új újdonság a bevásárlókosár, mely mind a weboldalon, mind az applikáción elérhető lesz. A vásárlók különböző termékeket vásárolhatnak különböző forgalmazóktól – nagyjából hasonlóan, ahogy az Amazon is működik. Ezzel már előrébb tartanak a Twitternél és Facebooknál.
Ám ez nem minden. A Pinterest legkreatívabb újítása az, hogy különböző termékekre kattintva egy-egy képen, a Pinterest automatikusan felkínál ahhoz hasonló, elérhető termékeket. Például tegyük fel, hogy látunk egy szarvasos párnát egy fotón és nekünk nagyon kell egy szarvasos párna, mert éljenek a Starkok. Nem lesz más dolgunk, mint a felső jobb oldalon található jelre rákoppintani és a Pinterest máris keresi a képen található tárgyakhoz hasonló termékeket. Köztük az olyan párnákat is, amiken szarvas van. Ezen felül a cég jövőbeli tervei között van az is, hogy a felhasználó maguk készítsenek fotókat tárgyakról, amelyekhez hasonló, megvásárolható tárgyakra kereshetnek rá.
Ezen felül az internetes verzión megjelenik a Buyable Pins is, a Pinterest vásárló gombja, mely egészen eddig csak a mobilapplikáción keresztül volt elérhető. Az oldal szerint minden nap nagyjából 2 millió produktum vásárolható meg akciós áron. A vásárlók 30 százaléka kereséssel találja meg a megvásárolt árucikket, 50 százalékuk pedig a honlapon vagy kapcsolódó pineken keresztül. A vásárlások egyharmada az applikáción zajlott le.
Forrás: Adweek
Képek: Pinterest