Ma már az üzletek nem tehetik meg, hogy nem vesznek tudomást a közösségi médiáról mint kommunikációs, promóciós és akár mint toborzási eszközről, valamint bevételi forrásról. Ezért adunk most tippeket az üzleted közösségi média fiókjainak megalapozásához a Marketing Land cikke alapján.

Az első lépések

Még ha nem is tervezed, hogy aktív leszel egy adott platformon, érdemes „lefoglalnod” az üzleted nevét mindenhol. Ne kockáztasd, hogy valaki más lecsapjon rá!

Gépeld be a márkád nevét a Knowem.com oldalon, hogy megnézd, más használja-e már azt a különböző közösségi hálózatokban! Magadnak pedig találj egy olyat, ami mindegyiken elérhető, hogy következetes tudj maradni!

social-media-300x190

Facebook

Használd, ha: egy masszív közönséget akarsz elérni különböző típusú tartalmakkal.

  • Hozz létre egy Facebook oldalt az üzletednek!
  • Adj meg egy felhasználónevet az oldalad számára, hogy az ügyfelek könnyen megtaláljanak a Facebook.com/üzletedneve címen valami olyan helyett, mint Facebook.com/pages/you/203948203957. (Ha ezt beállítottad, a felhasználónevet nem lehet megváltoztatni, ezért válassz okosan!)
  • Tölts fel egy profilképet, ami még „olvasható” ilyen kis méretben is! A logók jól működnek és lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy azonosítsák a tartalmaidat az oldalon.
  • Tölts fel egy borítóképet, amely vizuálisan reprezentálja a márkádat! Ez a legnagyobb méretű kép lesz az oldaladon és a legjobb lehetőséged, hogy megadd a profilod hangnemét. Ehhez a témához itt találsz tippeket.
  • Bizonyosodj meg róla, hogy minden megfelelő kapcsolati adatot megadsz és kitöltöd az „About” szekciót a profilodon, valamint, hogy a helyes kategóriát választod ki!

Screen-Shot-2013-02-28-at-3.30.49-PM

  • Használd az oldalad rövid leírását (Beállítások, Az oldal adatai, Rövid leírás), hogy megjelenítsd a szlogenedet vagy egy egymondatos összefoglalót arról, miért olyan nagyszerű az üzleted! Ez a leírás automatikusan megjelenhet, amikor az emberek megosztják az oldalad linkjét, ezért figyelj rá, hogy jó legyen a szöveg!
  • Kezeld megfelelően az adminisztrátori szerepköröket, hogy többen is hozzájárulhassanak a tartalomkezeléshez az oldalon!
  • Ha megfelelőek, tölts fel emlékezetes „mérföldkövekeket”, amelyek a cégedhez, az iparághoz vagy a termékeidhez kapcsolódnak. Dátumozd vissza a posztokat! Hogy ezek ne árasszák el a már meglévő rajongóid hírfolyamát, pipáld ki az „Elrejtés a hírfolyamból” opciót!

Google+

Használd, ha: fizikai címmel rendelkezel és meg akarsz jelenni a helyi keresési találatokban.

  • Menj a google.com/+/business/ oldalra és kattints a „Google+ Oldal létrehozása+ gombra a jobb felső sarokban!
  • Jelentkezz be a Google fiókoddal és válaszd ki a kategóriát, ami a legjobban leírja az üzletedet!
  • Listázd az üzleted nevét és weboldalát, majd erősítsd meg, hogy a tartalmad megfelel minden korosztály számára!
  • A Beállítások alatt add meg a telefonszámot az oldaladhoz és erősítsd meg azt azonnal SMS-ben vagy egy híváson keresztül!

10-Brands-with-Great-Google+-Pages

  • Kattints a „Profil” elemre a bal oldali navigációban, majd töltsd ki a leírást! A Linkek mezőben látnod kell egy gombot „Link website” (Weboldal linkelése) felirattal. Kattints rá, hogy generálj egy kódot, amit a honlapodon kell beillesztened, hogy összekösd azt a profiloddal!
  • Bizonyosodj meg róla, hogy minden helyszínre és kapcsolattartásra vonatkozó információ friss és naprakész, mert a Google a profilodat használja a címed, telefonszámod és egyebek megjelenítéséhez a helyi keresési találatokban!
  • Amint létrehoztad az oldalt, menj a plus.google.com/dashboard oldalra, majd engedélyeztesd az üzletedet a címen. Erősítsd meg a postacímedet, majd kapsz egy képeslapot egyedi PIN-nel. Ezután kövesd a rajta olvasható instrukciókat, hogy befejezd a folyamatot!

Instagram

Használd, ha: érdekes vizuális tartalmat tudsz rendszeresen előállítani.

admin-ajax

  • Töltsd le az Instagramot az App Store-ból vagy a Google Play-ről a mobil eszközödre!
  • Regisztrálj, hogy létrehozhass egy új fiókot!
  • Tölts fel egy 110×110 px méretű logót profilképnek!
  • Add meg az oldalad URL címét a profil beállításokban!
  • Használd az „önéletrajz” szekciót, hogy áttekintést adj az üzletedről!
  • Olvasd rendszeresen az „Instagram for Business” blogot tippekért, trendek és sikeres márkák történeteinek megismeréséért!

Ha pedig a Twitter, a YouTube, a LinkedIn, a Pinterest vagy a Foursquare bevételén is gondolkozol, akkor kattints tovább a Marketing Land eredeti cikkére!