Ami egyszer felkerült az internetre, az örökre ott is marad. Így, ha valaha is készült rólad kínos fotó, amelyet egy ismerősöd posztolt Facebookon, az könnyen visszajöhet kísérteni téged. A vállalkozások már rutinosan használják a közösségi hálókat a jelentkezők kiszűrésére és egy sokatmondó kép – vagy bármilyen más helytelen viselkedés jele a profilodon – nehezebbé teheti számodra az álláskeresést – írja a Mashable.

Egy friss Jobvite felmérésben a cégek 40 százaléka mondta azt, hogy felülbíráltak már jelölteket a közösségi média profiljaik alapján, beleértve a Facebookot, a Twittert és a Google+-t.

business-mouse

A munkáltatók hajlamosabbak negatívan tekinteni egy pályázóra, ha illegális drogfogyasztásra utaló jeleket találnak vagy szexuális természetű posztokat a profilján. A pozitív bejegyzések is befolyásolóak, ugyanis a tanulmányban résztevő cégek több, mint 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az önkéntesség bizonyítékai vagy más jótékonysági tevékenység jó fényben tünteti fel a jelentkezőt.

A képek nem az egyetlen tartalomdarabkák, amelyek megváltoztathatják egy munkáltató döntését – a szöveg szintén fontos tényező. Közel kétharmada a megkérdezett cégeknek úgy véli, hogy a trágár szóhasználat és a helyesírási, nyelvtani hibák az állapotfrissítésekben és a tweetekben ronthatják a munkavállalási esélyeket.

Mit tehetsz azért, hogy a közösségi média használat a Te esélyeidet ne rontsa? Itt egy infografika, amely részletezi azokat az online viselkedéstípusokat, amelyek segíthetnek vagy hátráltathatnak a munkakeresés során.

Online-Activity-Job