Alig két hónapja, hogy az Instagram lerántotta a leplet az IGTV-ről, az akár egy óra hosszú vertikális videók megosztására alkalmas alkalmazásáról, amit szépen bele is integráltak a népszerű képmegosztó alkalmazásba. A Facebook tulajdonában lévő alkalmazás fejlődése és bővülése ugyanakkor ezzel még koránt sem ért véget, hiszen a The Verge információi szerint a cégnél már egy olyan applikáción dolgoznak, amiben teljes egészében a vásárlásé lesz a főszerep.
Habár arról még nincsenek hírek, hogy mikor várható a megjelenés, sőt még az is benne van a pakliban, hogy az Instagram lefújja az egészet, de a tech portálnak nyilatkozó bennfentesek szerint a vállalat nagyon bízik benne, hogy az e-kereskedelem egyik meghatározó szereplőjévé válhatnak.
Az elképzelés ráadásul egyáltalán nem alaptalan, hiszen az Instagramon rengeteg márka esetében már most is él a vásárlás lehetősége (nemrég számoltunk be a kollekció hirdetésformátum megjelenéséről), és a számok nyilván azt mutatják, hogy érdemes egy olyan külön alkalmazást készíteni, ahol a felhasználók látják az általuk bekövetett cégek/márkák/influencerek termékeit, és pár érintéssel lehet vásárolni.
Egy külön appnak ráadásul már csak azért is lenne értelme, mert 25 milliónál is több cég van jelen az Instagramon, ebből legalább 2 millió rendszeresen költ hirdetésekre, ráadásul öt felhasználóból egy követ valamilyen márkát vagy vállalatot.
Az Instagramon keresztül vásárolni persze nem újdonság, korábban is volt rá lehetőség mindenféle alkalmazások és beépülő modulok segítségével, tavaly maga az Instagram is elindította a saját megoldását az üzlet profilok számára, és ezek után már tényleg az a következő lépés, hogy egy dedikált appban biztosítanak lehetőséget a cégeknek az eladásra, a felhasználóknak pedig a vásárlásra – ami persze az Instagramnak is extra bevételt, illetve egy olyan újabb felületet jelent, ahol el lehet költeni a hirdetési pénzeket.
Forrás: The Verge