A lájkok és megosztások nem ugyanannyit nyomnak a latban: a Facebook algoritmusa alapján előbbi kisebb hatással bír. A Socialfresh most felteszi a kérdést, érdemes-e arra kérni a rajongóidat, hogy lájkolják vagy megosszák az oldaladon lévő tartalmat?

Aranyszabálynak tűnik, hogy nem érdemes azt kérni tőlük, lájkoljanak valamit, aminél a megosztás sokkal hasznosabb lenne, vagy pedig, hogy megosszanak valamit, aminél a lájkok számítanának igazán.

Ami érdekes, hogy ez ügyben a józan ész nagy segítségünkre van. Az olyan tartalom, amit a megosztás vinne előbbre, általában megosztásra is kerül (ez a lájkolási hajlandóságra kevésbé igaz).

Lássuk például ezt a két különböző Coca-Cola posztot:

polar_bear

A fenti példában arra kérik a felhasználókat, hogy kapcsolódjanak be egy jótékony ügybe. A posztot több mint 1100-an osztották meg, ami azt mutatja, hogy a rajongók szívesen osztanak meg tartalmat egy helyes cél érdekében, valamint azt is illusztrálja, hogyan kapcsolódik össze az emberi psziché és a hírfolyam tartalmaihoz való közelítés.

 coca-cola_is_like

A „Coca-Cola olyan, mint _________” poszt egy abszolút felhívás a lájkolásra és eljátszik az angol nyelvben használt „like” kifejezés többes jelentésével („Coca-Cola Is Like _______”). A poszt több mint 13 ezer lájkot, viszont mindössze 250 megosztást generált. Ahogyan a számok is mutatják, ez a tartalom tehát egyértelműen lájkolhatóbb, mint amennyi megosztás kihozható belőle.

A tanulság

Ha a megfelelő tevékenységre szólítjuk fel a közönségünket, akkor az összhangban lesz a felhasználó pszichológiai választásával is. Valamint érdemesebb megosztásra ösztönző tartalmat szolgáltatni, mint olyat, amely csupán a lájkok számát gyarapítja. A megosztható tartalom ugyanis egyértelműen lájkolható is (ahogyan az említett poszt is egyébként majdnem 10 ezer lájkot gyűjtött), míg a lájkolható nem biztos, hogy megosztást is generál.