Az Instagram kedden bejelentette, hogy új funkciót tesztel, amellyel a felhasználók „resetelhetik” az algoritmus által generált ajánlásaikat. Ez azt jelenti, hogy tiszta lappal indulhatunk, és újra „betaníthatjuk” az alkalmazást arra, hogy milyen tartalmakat szeretnénk a Felfedezés oldalon, a fő hírfolyamban és a Reels lapon.
Igen hasznos lesz az a funkció azoknak a felhasználóknak, akik úgy érzik, hogy az ajánlott tartalmak már nem felelnek meg az érdeklődési körüknek. Előfordulhat például, hogy korábban szerette valaki a receptvideókat, de mostanra már nem érdekli, mégis csak ilyen tartalmakat lát a Reels-ben és a Felfedezés oldalon.
Ha „reseteljük” az Instagram-ajánlásainkat, a tartalom-ajánlások idővel újra személyre szabódnak az alapján, hogy milyen bejegyzésekkel és fiókokkal lépünk interakcióba. Lehetőségünk lesz áttekinteni a követési listánkat, és leiratkozni azokról a fiókokról, amelyek már nem érdekes tartalmakat osztanak meg.
Adam Mosseri, az Instagram vezetője egy videóban elmondta, hogy az új funkciót nem gyakori használatra tervezték, csak akkor érdemes alkalmazni, ha teljes frissítésre vágyunk.
Az új funkció az Instagram meglévő eszközeit egészíti ki, amelyekkel a felhasználók kezelhetik ajánlásaikat. A bejegyzéseknél kiválaszthatjuk az „Érdekel” vagy a „Nem érdekel” opciót, jelezve, hogy mit gondolunk a tartalomról, és hogy többet vagy kevesebbet szeretnénk látni belőle. A közösségi hálózat „Rejtett szavak” funkciójával elrejthetjük azokat a tartalmakat, amelyek bizonyos szavakat vagy kifejezéseket tartalmaznak. Az Instagram szerint míg ezek az eszközök a mindennapi ajánlások kezelésére szolgálnak, az új lehetőség a teljes újraindításra szolgál.
Az új funkció hamarosan világszerte elérhető lesz.
Forrás: TechCrunch