A Flash-alapú hirdetésektől búcsúzik a Chrome.

Utálod és bosszantanak a pop-up ablakok, az automatikusan lejátszódó Flash-alapú animációk? Akkor ennek a hírnek örülni fogsz, hiszen a Google szeptember elsejétől alapértelmezettként tiltja a böngészőjében az ilyen jellegű hirdetéseket – írja a Business Insider.

dreamstime_s_52647050

A cég már júniusban jelezte, hogy az olyan, Flash-alapú elemeket blokkolja, amelyek nem tartoznak a weboldal központi eleméhez, eddig ennek a kiszűrését a felhasználóknak kellett elvégezniük úgy, hogy ők állították be maguknak a böngészőjükben ezt a funkciót. Szeptembertől viszont ez már alapértelmezett beállítás lesz. A Google részben azzal magyarázta a döntését, hogy a felhasználók eszközeit indokolatlanul igénybe veszi a Flash lejátszása. Emellett a Flash másik hátránya egyébként, hogy nagyon könnyű támadási felületet nyújt, biztonsági szempontból több sebből is vérzik.

Steve Jobs egyébként már 2010-ben ráérzett arra, hogy a Flasht tiltani kell, iOS-en ugyanis már évek óta nem lehet ezt futtatni.