A legnagyobb közösségi oldal komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a felhasználók egyre kevesebb „engagement bait”-tel találkozzanak. Ezek gyakorlatilag olyan bejegyzések, amelyek szinte könyörögnek a like-okért, hozzászólásokért és megosztásokért, és már-már spamként funkcionálnak. Kivételt képeznek majd az ajánlások és a jótékonysági felhívások.

A Facebook több százezer bejegyzést monitorozott, hogy felismerjék a különböző jellegű engagement bait-eket. A közösségi platform bejelentette, hogy adnak némi időt az üzleti oldalaknak, hogy adaptálják ezeket a változásokat. A Facebook azt nyilatkozta, hogy mindent megtesznek azért, hogy visszaszorítsák az ilyen törekvéseket és a visszaéléseket is. Ezt azért is tűzték ki célul, mert szeretnék, ha a felhasználók minőségi, számukra releváns tartalmakkal találkozzanak, illetve hogy megfékezzék a félrevezető contentet és a spamet.  A közösségi oldal leszögezte, hogy azok az üzleti oldalak amelyek rendszeresen megosztanak engagement bait-eket jelentős visszaeséseket fognak tapasztalni reach-ben.

 

A Facebook legújabb tesztüzeméről itt adtunk hírt:

Új státusz funkciókat tesztel a Facebook

A Snooze gomb bevezetéséről itt számoltunk be:

Megérkezett a Snooze gomb Facebookon

Forrás: The Verge