Többek között ez is kérdés abban a csatában, amit a Clean Creatives indított a világ legnagyobb PR-ügynöksége, az Edelman ellen. 

Az Edelman több ügyfele kampányában is harcol a környezetvédelemért, kezdeményezéseikbe nem csak márkákat, de influenszereket is bevonnak, hogy minél szélesebb körben hangsúlyozzák a téma jelentőségét. Miközben egy másik irodában azon dolgoznak, hogy az ExxonMobil PR-ügyei rendben menjenek. Egy csapat influenszer, és az Edelman néhány ügyfele is aláírta azt a kezdeményezést, amiben arra kérik az ügynökséget, hogy álljon ki az értékei mellett, és ejtse az ügyfelét. 

Az egész ügy onnan indult hogy a Tazo Tea, az Edelman egyik ügyfele aktivistákkal dolgozott azon a kampányon, melyben klímahétre készülve edukálták a vásárlóikat környezetvédelmi kérdésekkel kapcsolatban. Nagyjából ugyanekkor derült ki az is, hogy közben az ügynökség az ExxonMobil, a világ egyik legnagyobb olajipari cége is az ügyfelük. Aggodalmaikat jelezték az ügynökség felé, akik nem tudtak érdemleges választ mondani az ügyben. 

A Clean Creatives egy 2020-ban indult kezdeményezés, ami azokat a reklámszakembereket és ügynökségeket tömöríti, akik vállalják, hogy nem dolgoznak olyan céggel, amelyek bevételeinek több mint fele fosszilis tüzelőanyagok, szén vagy olaj kitermeléséből szerzi.   “Az ExxonMobil üzleti modelljének népszerűsítése 2021-ben egyet jelent az emberi szenvedést és az ökoszisztéma pusztításának népszerűsítésével. A fosszilis tüzelőanyaggal foglalkozó ügyfelek képviselete csalássá teszi az Edelman vállalati elkötelezettségét, hogy a Párizsi Megállapodás céljainak megfelelően működjön” -írták közleményükben. 

Több kutatás szerint is kiemelten fontos a fiatal, de a közösségi oldalon már kifejezetten aktív és vásárlóképes generáció számára, hogy a márkáknak az értékrendjével is azonosulni tudjanak, és hogy nagyon komolyan elköteleződjenek  bizonyos értékek mellett. 

Forrás: Adweek