A LinkedIn megosztott néhány új tippet a platformon való posztoláshoz, amelyek segítségével növelheted a közösségedet és maximalizálhatod a lehetőségeidet.

Habár a tippek nagy része elég általános, és ugyanaz, amit már számtalanszor hallottál a LinkedIntől, mint például: „A LinkedIn tagok, akik hetente kétszer posztolnak, akár ötször annyi profilmegtekintést is kaphatnak. Töltsd ki a profilodat, hogy hitelesebbnek tűnj, és segíts a profilodat megtekintőknek többet megtudni rólad.”

Vannak azonban olyan megjegyzések is, amelyek túlmutatnak a „töltsd ki a profilodat” és az „írj lebilincselő dolgokat” frázisokon, és további LinkedIn-specifikus részleteket is tartalmaznak.

Hogyan írjunk lebilincselő LinkedIn posztokat?

A LinkedIn szerint a posztoknak tartalmazniuk kell egy figyelemfelkeltő bevezetést és egy cselekvésre ösztönzést (CTA). Ez utóbbi talán nem annyira jut eszünkbe személyes bejegyzések írásakor, mint például hirdetések írásakor.

Néhány példa a figyelemfelkeltő bevezetésre:

  • Meglepő statisztika megosztása: „Egy átlagos menedzser heti 12 órát pazarol el. Íme, hogyan lehet visszaszerezni ezt az időt.”
  • Gondolatébresztő kérdés feltevése: „Mi van, ha a legjobban teljesítő alkalmazottad valójában árt a csapatodnak?”
  • Merész kijelentés: „A távmunka túl van értékelve.”
  • Személyes történet megosztása: „Épp most utasítottam vissza egy olyan állást, ami megduplázta volna a fizetésemet. Íme, miért…”
  • Kutatási eredmények megosztása: „Elemeztem 1000 hideg e-mailt. Az eredmények megleptek…”

Cselekvésre ösztönzés (CTA):

  • Tegyél fel egy fókuszált kérdést az olvasók tapasztalatairól.
  • Kérj konkrét példákat az olvasóid munkájából.
  • Kérj új perspektívákat.
  • Kérj véleményt a posztod egy adott aspektusáról.
  • Bátorítsd az olvasókat, hogy osszák meg a posztot valakivel, akinek hasznos lehet az információ.

Milyen témákról érdemes posztolni?

A LinkedIn azt javasolja, hogy oszd meg a tudásodat, a tapasztalataidat és a nézőpontodat, és kommentáld az iparági híreket és trendeket. Fontos, hogy a posztjaid tartalmazzák a saját nézőpontodat és véleményedet, különben úgy tűnik, mintha a közösségi média csapat kényszerítene a LinkedInen való posztolásra a vállalat nevében.

A LinkedIn azt is javasolja, hogy mások posztjaival is foglalkozz, hogy növeld az ismertségedet és a kölcsönösséget. A hashtagek továbbra is fontosak az alkalmazásban, de a kontextuson belül. A leghatékonyabb megközelítés az, ha olyan hashtageket használsz, amelyeket már említettél a posztodban, mivel a LinkedIn a poszt kontextusa alapján már kikövetkeztetheti a témákat és a tárgyakat.

Néhány további tipp:

  • Hirdesd meg a szakmai eredményeidet vagy frissítéseidet, és fűzd hozzá a saját nézőpontodat.
  • Magyarázd el a vállalkozásodon belüli fontos híreket vagy változásokat, „azzal a kommentárral, hogy miért fontos ez számodra”.
  • Beszélgess mások posztjaival, hogy növeld az ismertségedet és a kölcsönösséget.
  • Használj releváns hashtageket a posztjaidban.

Ezek a tippek segíthetnek abban, hogy hatékonyabban használd a LinkedInt, és növeld a közösségi jelenlétedet.

Forrás: Social Media Today