A SeaShanty, azaz a tengerészdalok lettek 2021 első igazán nagy TikTok-őrületei, olyannyira, hogy a közösségi oldal és a Vayner Media erre építette fel a kampányát.
Az egészet Nathan Evans, egy skót postás kezdte, aki a közösségi oldalon énekelt el egy tengerészdalt, amit aztán 7 millióan néztek meg, és számtalan átdolgozása született, a TikTok arra alkalmas funkciójával például duettet is lehetett énekelni, majd az egész buliba olyanok is beszálltak, mint Sir Adrew Lloyd Webber vagy a Take That nevű fiúbandából is ismert Gary Barlow.
A jelenségre válaszul született az a kampány, ami tulajdonképpen ezt a közösséget ünnepli azzal, hogy bemutatja, hogyan nőtte ki magát a SeaShanty egy gigantikus trenddé. A tévéhirdetést a Sky, az ITV, a Channel 4 és a BT Sports sugározza. A TikTok számára készített első tévéhirdetésében a VaynerMedia fel akarja hívni a figyelmet a platform inspirációs képességére, ugyanakkor azt is megmutatja, hogy a legfurcsább videók is hatalmas sikereket érnek el, ha a közösséget inspirálják, arról nem is beszélve, hogy a tengerészdal a kulturális örökség része, ami a platformnak köszönhetően újra bekerült a köztudatba. A Vayner Media szerint ez tökéletesen bizonyítja, hogy a TikTok ereje képes a kultúrát is továbbadni, megóvni vagy éppen új szintre emelni.