Azt, ami eddig csak a hírességeknek járt.

Egyes sztárok, sportolók, közéleti személyiségek hivatalos Facebook-oldalainál már régóta látható egy kék pipa, ami az ellenőrzött oldalra utal, vagyis arra, hogy az adott Facebook-oldalt ellenőriztek, és az hiteles is. A vállalkozások is régóta szerették volna elérni azt, hogy ők is kaphassanak valami hasonló hitelességet mutató jelzést, de eddig semmi hasonlót nem kaptak.

Hangsúlyozzuk: eddig. A MarketingLand ugyanis beszámolt arról, hogy a Facebook már vállalkozásoknak is odaadja az “ellenőrzött oldal” plecsnit, egy kis szürke pipa formájában (a hírességeké egyébként kék pipa). Sajnos ahogyan az lenni szokott, az újdonságot először csak néhány országban vezetik be (Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Kanada, Ausztrália, Új-Zéland), minket, a magyarországi piacot egyelőre kihagyják a jóból.

facebook-ellenorzott-oldal

A szürke pipa jelzi majd a felhasználóknak, hogy az adott Facebook-oldal valóban az adott vállalkozáshoz tartozik, vagyis egyfajta megbízhatóságot sugároz. Ami kell is, hiszen a Facebook szerint már több mint 45 millió vállalkozás van az oldalon, és ez a megkülönböztető jelzés egyértelműsít a felhasználó felé, hogy a számára releváns, megfelelő oldalt nézi-e, velük veszi-e fel a kapcsolatot.

Van egyébként a Facebook súgóközpontjában olyan rész, ahol lehet kérni az oldal hitelességének az ellenőrzését, csak ez sajnos egy jó ideje már nem elérhető Magyarországról.