Úgy tűnik, a marketingesek egyre inkább átpártolnak a fotómegosztó alkalmazáshoz.

Az L2 piackutató cég szerint a márkák egyre inkább kezdenek eltávolodni a Facebooktól, és egyre többet posztolnak az Instagramra, sőt, több tartalmat is megosztanak ott, mint a Facebookon – írja az AdWeek.

És hogy ennek mi lehet az oka? A tanulmány szerint az, hogy lényegtelen, mit posztolnak a brandek az Instagramon, azt látják majd a felhasználók, a rajongók a hírfolyamukban. Ezzel szemben a Facebookon ennek minimális az esélye, ha nem fizetnek, akkor a követők jelentős százaléka egyszerűen nem találkozik a bejegyzésekkel a hírfolyamában.

instagram

A másik ok, amiért egyre vonzóbb a cégeknek az Instagram, szintén prózai: a trendek azt mutatják, hogy a fiatalabb felhasználók számára sokkal vonzóbb ez a platform, mint a Facebook. Egyes becslések szerint 2011 és 2014 között mintegy 3 millió amerikai tizenéves hagyta ott a Facebookot.

Íme a tanulmány néhány szárazabb, statisztikai felmérése a fotómegosztóról:

*A márkák már hetente átlagosan 9,3-szor posztolnak az Instagramon
*Ezzel szemben egy év alatt a megosztások száma heti 11,1-ről 8,8-ra csökkent
*Az Instagramon a márkák rajongói bázisa átlagosan 26 százalékkal nőtt egy év alatt
*A fotók jobban teljesítenek a videóknál

Az Instagramnak már havonta mintegy 300 millió aktív felhasználója van.