Alig tíz hónappal a bevezetés után, nem támogatja tovább a Facebook a podcastokat és megjelenítési lehetőségeit, mert az audio tartalmakról más irányba tolja a hangsúlyt. Szakértők szerint az ilyen lépések nagyfokú bizalmatlanságot keltenek a tartalomelőállítóknál. 

A Facebook a podcastokat  június 3-tól teljesen eltávolítja. E héttől leállítja, hogy az emberek podcastokat adjanak hozzá a szolgáltatáshoz – áll a partnereknek küldött feljegyzésben. Megszünteti rövid formátumú Soundbites audiotermékét, és eltávolítja a központi audio hubját, amit 2021 elején, a Clubhouse nem várt sikerén felbuzdulva hoztak létre. 

A Meta a közleményében csak annyit mondott arról, hogy mi lesz azokkal az alkotókkal, akik a Facebookon rendezkedtek be a podcast-szolgáltatásra, ott építettek ki közösséget, és most ezzel gyakorlatilag teljesen kihúzzák a lábuk alól a talajt, hogy folyamatosan értékelik az általuk kínált funkciókat, hogy a legjelentősebb élményekre lehessen összpontosítani. 

Ez a hangsúly- áthelyezés nem újdonság, korábban már márkák, blogok vagy újságok is hasonlóan jártak, mikor a Facebook csavart egyet az algoritmusokon, és hirtelen jóval kevesebb emberhez juttatta el a bejegyzéseiket. 

Forrás: Social Media Today