Két nap sem kellett hozzá, és az AdBlock Plus máris kicselezte a Facebookot, ami néhány nappal ezelőtt üzent hadat az alkalmazásnak, érvénytelenné téve azt a hírfolyamban megjelenő hirdetésekre. A Facebook ezzel együtt lehetővé tette, hogy könnyebben szűrjük meg, hogy milyen hirdetett tartalmakat látnánk szívesen az oldalon.

AdBlock - Facebook

Nem kellett sokat várni és az AdBlock gyorsan lefejlesztette kódját, mellyel a program ismét elrejti a Facebook hirdetéseit. A vállalkozás által kiadott közlemény a Facebook és az AdBlock háborúját macska-egér harcnak nevezte, a Facebook pedig “a sötét útra lépett” fejlesztésével.

Az AdBlock Plus már a Facebook – számukra kellemetlen, a közösségi média óriása számára viszont teljesen logikus és jogos lépésének – bejelentésekor úgy gondolta, hogy közössége hamar talál majd megoldást a Facebook kicselezésére, de azt ők sem gondolták, hogy csak két napra lesz rá szükség.

Másrészt azzal is tisztában vannak, hogy a Facebook sem fogja feladni a csatát és hamarosan ismét megjeleníti majd a hirdetéseket az Adblock használatakor is, amire az Adblock készítői és támogató közössége ismét új megoldással válaszol majd.

Forrás: Adweek