Mark Zuckerberg hétvégén további információkat osztott meg az érdeklődőkkel azzal kapcsolatban, milyen változások várhatóak a jövőben a Facebookon. A legnagyobb közösségi csatorna első embere ezt most is a saját oldalán hozta nyilvánosságra. Korábban a “Befellegzett volna a márkáknak a Facebookon?” című bejegyzésünkben elemeztük ki a mostani bejelentés hátterét!

Helyi hírek, hiteles forrásból

Mark hétvégi posztja arról szól, hogy a Facebook vezetősége a jövőben még a korábbiaknál is nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az olyan megbízható és informatív helyi hírek megjelenítésére a hírfolyamban, amelyek hiteles forrásból származnak.

Álláspontjuk szerint erre azért van szükség, mert túl sok a hálón a szenzációhajhász, téves információ és egyre terjedőben van a polarizáció. Úgy vélik a hírek objektív szűrésére azért van szükség, hogy a közösségi csatorna a jövőben is betölthesse az eredeti funkcióját.

Elsősorban a közösség visszajelzésére szeretnének alapozni, így a jövőben a felhasználókat fogják megkérdezni arról ismerik-e a hírforrást és bíznak-e abban. A hírek tehát nem tűnnek el a Facebookról, csak a visszajelzések alapján erőteljesebben lesznek súlyozva.

Ez a hiteles hírforrásoknak előnyt jelent, a megbízhatatlan híreknek pedig jelentős hátrányt!

A Facebook új algoritmusáról már korábban is írtunk, olvasd el ezeket is: