Minden Marketing Morzsák-olvasó tudja, hogy hatalmas potenciál szokott lenni abban, ha egy világsztár odaáll valamelyik márka mellé, vagy mondjuk elutasít valamilyen márkát. Utóbbira a közelmúltban például Christiano Ronaldo példája az érdekes, akik csak elpakolt pár Coca-Colát azt asztaláról, máris esett a cég értéke. De van olyanra is példa, amikor rendes együttműködés van a sztár, és a márka között, mégsem jön össze a dolog. Az Affise szedett össze hét ilyen esetet.

Szupermodellek és a Fyre Festival

2017 hírhedt fesztiválja volt a Fyre, ahol az volt a terv, hogy szupermodellekkel csábítják egy szigetre a bulizni vágyó vagyonos embereket. Ők persze mentek is, de kiderült, hogy a szervező egy tapasztalatlan ember volt, és csak egy összetákolt valamit kaptak, amiből óriás botrány lett. Így persze a szupermodelleknek is magyarázkodni kellett, hogy miért álltak ki egy ilyen rendezvény mellett, ez pedig természetesen nem tett jót a hírnevüknek.

A fesztivál reklámja, tele szupermodellel

Kendall Jenner és a Pepsi

A 2017-es, és azóta is tartó Black Lives Matter mozgalomra is sokan emlékezhetnek. Ez alapvetően a feketék jogai mellett állna ki, de azóta teljesen átpolitizált lett a téma minden oldalról. A lényeg, hogy a Pepsi jó ötletnek tartotta, hogy Kendall Jennerrel forgassanak egy olyan reklámfilmet, amiben a celeb Pepsit osztogat a tüntetés egyik rendőrének, amivel egycsapásra vége lesz a balhénak. Hát, pont ebből lett óriási balhé, hogy egy ilyen fontos témát ennyivel el akar a Pepsi intézni.

Naomi Campbell és az Adidas

Igen kellemetlen volt, mikor a szupermodell az Adidast reklámozta olyan szöveggel, hogy:

“Naomi, so nice to see you in good spirits!!! Could you put something like: Thanks to my friend @gary.aspden and all at adidas – loving these adidas 350 SPZL from the adidas Spezial range. @adidasoriginals”

Igen, gyakorlatilag a Campbell oldalait kezelő ember egy az egyben kitette azt a levelet, amit az Adidas kért tőle, de így legalább beleláthattunk abba, hogy milyen üzeneteket küldenek egy ekkora kampánynál a cégek.

Kim Kardashian és a Diclegis

2015-ben Kim Kardashian olyan gyógyszert reklámozott a több százmillió követőjének, amit az FDA (az amerikai gyógyszerhatóság), ha be nem is tiltott, de már számtalan csatornán jelezte, hogy megsérti a szabályaikat. Így aztán Kardashian egy újabb posztban volt kénytelen javítani a hibát, hogy nem minden úgy van. ahogy azt a gyógyszergyártó állítja.

Helena Bonham Carter és a Yardley Cosmetics

Jól indult a színésznő és a kozmetikai cég együttműködése, egészen addig, amíg a túl őszinte művésznő egy interjúban kijelentette, hogy fogalma sincs, miért őt választotta a Yardley, hiszen köztudottan kevés sminket használ.

Alicia Keys és a BlackBerry

Jó együttműködés volt az énekesnő és a telefongyártó cég között is, egészen addig, amíg Keys nem egy iPhone-ról twittelt, és ezt az alkalmazás nem jelezte. Fel is kapta gyorsan az internet a dolgon, az énekesnő pedig azt állította, meghekkelték. Ja, persze-persze.

A Samsung és Lebron James

2014-ben volt a kosaras és a techcég között egy kampány, ami jól is ment, egészen addig, amíg a kosaras azt nem írta ki a Twitterre, hogy a telefonja éppen most indult újra, és törölt mindent, ami rajta volt, és ez élete egyik legrosszabb élménye. A bejegyzés gyorsan eltűnt, és hát utána feltűnően sok Samsungot dicsérő poszt jelent meg a kosaras oldalán…