Minden ősszel olyan érzése van az embernek, hogy évről-évre hamarabb kezdik meg az üzletek a karácsonyi készülődést, pedig általában nem, csak egyszerűen gyorsan telik az idő. A cégeknek még gyorsabban, hiszen már az utolsó utáni időpontban vannak most is, ha még nem kezdték meg a felkészülést. A Facebook most nekik, de azért nem csak nekik segít egy útmutatóval, hogy hogyan mit is kezdjenek a közösségi hálós felületükkel, és egyből le is tölthető innen (pdf).

Az útmutató szépen kidolgozva, infografikákkal mutatja meg, hogy hogyan is kell készülni a cégeknek az ünnepekre. Például van benne egy konkrét ajánlott timeline:

Ebben ugye ott van a nyári felkészülés, majd az őszi termékbevezetés, majd novembertől indul a teljes saleshadjárat, és nem szabad megfeledkezni az utánkövetésről sem januárban plusz akciókkal.

Figyelni kell arra is, hogy milyen vásárlási trendek vannak jelenleg a világban:

Olyanok, mint például egyre nagyobb a korán bevásárlók száma, nem tolerálják a rossz vásárlási élményt, leginkább boltban vásárolnak vagy hogy az üzenetek erősítik a hűséget.

A Facebook itt is kitér arra, amiről már volt szó itt a Marketing Morzsákon is, hogy érdemes az új, ünnepi Stories sablonokat használni:

És naptárat is ad az ünnepekre:

Kitérnek arra is, hogy egyre többen vásárlónál találnak be a messengeres hirdetések, illetve nagyon ajánlják, hogy az Instagramot is használják párhuzamosan a Facebook prómócióval.

Mindez sokkal bővebben a méretes pdf-ben olvasható angolul.