A Google új feature-je – mely lehetővé teszi, hogy a felhasználók jobban optimalizálják azt, milyen információkat gyűjt  felhasználóiról – az eddiginél személyre szabottabb hirdetéseket eredményezhetnek. Ráadásul hamarosan tevékenységünket is könnyebben figyelhetjük meg.

Google információ

A Google eddig is óriási mennyiségű információt gyűjtött össze a felhasználók kereséseiből, Gmailben küldött üzeneteiből és a YouTube-on megnézett tartalmaiból, de az újítás inkább arra fog koncentrálni, hogy a felhasználó fiókjának egészére milyen érdeklődési körök a jellemzők, ahelyett hogy a különböző Google-produktumoknál külön-külön mi érdekli.

Az új feature a következő hetekben indul el. A keresőóriás fel fogja kínálni felhasználóinak a lehetőséget arra, hogy optimalizálja a megfigyelt adatokat és adatvédelmi beállításait. Amennyiben a felhasználók ezzel a lehetőséggel nem élnek, az eddigi beállítások nem változnak meg. A források szerint a cél az, hogy a hirdetések sokkal személyre szólóbbak legyenek.

A Google ezen felül másik újdonsággal is készül. A felhasználói beállításoknál található My Activityben követhetjük, hogy mit olvastunk, néztük és mire kerestünk rá a különböző Google-platformokon. Eddig a Google minden platformján megfigyelt adatot külön gyűjtötte össze – mostantól mindent egyben láthatunk, különböző készülékeinkre lebontva.

Forrás: Adweek