Egy Kínában már ismert támogatási formával készül a Youtube, ami alapjaiban reformálhatja meg a felhasználók pénzkeresési módszereit.  Az egész lényege, hogy élő chatek alatt a nézőknek lehetősége van matricákat vásárolni, és azokat elküldeni a kedvencének. Minden matricának megvan az értéke, ezt kapja meg a felhasználó. 

Most újabb matricákat mutatott be a Youtube, a csatorna tulajdonosa pedig ezek közül választhatja ki, hogy melyik csomagot és karaktereket teszi elérhetővé a felhasználói számára. Az egész úgy nézne ki a gyakorlatban, hogy a sztár elindít egy élő chatet a csatornáján, a felhasználók pedig például küldenek neki egy 30 dollár értékű matricát, ő ezt látja, és reagál rá, például énekel, ha a felhasználó azt kéri. Ha úgy tetszik, meg lehet vásárolni az influenszer figyelmét, ami elsőre elég lehangolóan hangzik, de már 100 ezer csatorna használhatja ezt a bevételi módot, és a Youtube azt mondja, hogy akár percenként 400 dollárt is lehet így keresni. 

Az ötlet Kínából indult, ahol rengeteg matrica közül lehet választani, és nem csak a figyelemvásárlás a cél, hanem egyfajta státuszt is jelent a nézők között, vagyis akinek telik több drágább matricára, az mindenképpen menőbb, mint azok, akiknek csak olcsó matricákra futja. Viszont az országban a livestream és ennek a monetizálása nagyon jelentős bevételi forrás lett a tartalomelőállítók körében. Nem meglepő, hogy emiatt a Facebook is jelezte, hogy hasonló modellben gondolkoznak ők is.

A Youtube esetében is hasonló a cél, ezért most drágább árkategóriájú matricákat kínálnának megvételre. A fizetés pedig úgy működik, hogy az élő videó indulásakor megjelenik egy dollár jel a videó sarkában, a nézők pedig arra kattintva fizetnek. Az külön pénzbe kerülne, hogy a matrica vagy a hozzászólás bizonyos ideig a kommentfolyam tetején maradjon. 

Ezzel együtt a Youtube bejelentette, hogy a videók címében is működni fog az említés, azaz például, ha a kedvenc zenekarom koncertjét veszi fel valaki a tömegből, kapásból fel tudja hívni a zenekar figyelmét, milyen rossz minőségben sikerült rögzítenie a koncertjüket, de egyszerűbbé teheti az influenszerek és márkák közötti együttműködéseket is. 

Forrás: Social Media Today