A mostani foci-vb résztvevői szinte tényleg egy karnyújtásnyira vannak tőlünk, köszönhetően például a Twitternek vagy a Facebooknak.

A New York Times terjedelmes írást közöl arról, hogy a 2014-es focivébé sztárjai mennyire jól is használják ki a közösségi médiát, és szinte mindenre azonnal tudnak reagálni. Nem úgy, mint például 2006-ban, amikor Zinedine Zidane hatalmasat fejelt olasz ellenfelébe – ekkor még nem is voltak annyira elterjedve ezek a csatornák, hogy meccs után ott közölhetett volna rajtuk bármilyen véleményt a focista.

Ma viszont az olyan játékosok, mint például Neymar vagy Luis Suarez remekül kihasználják a Twitter, a Facebook, az Instagram vagy a Youtube adta lehetőségeket. De ez egy oda-vissza játék. Például amikor a kolumbiai Juan Camilo Zúñiga csigatörést okozott Neymarnak, a vétkes játékos halálos fenyegetéseket kapott Twitteren. A játékos pedig Facebook-oldalán kért bocsánatot, posztjában azt írta, nem volt benne rossz szándék, rosszindulat vagy hanyagság. Neymar pedig megható videóban mondta el rajongóinak a Youtube-on, hogy az az álma még nem veszett el, hogy vb-győztes legyen, hiszen a csapattársai továbbra is küzdenek az első helyért.

Az Instagram egyébként a brazilok között elég népszerű, a rajongók például imádták azt a fotót, amin Dani Alves egy üveg tej társaságában szelfizett, vagy David Luiz a víz alatt pózolt.

De Luis Suarez ominózus harapása is sokáig pörgött a közösségi médiában, a márkák például nagyon ügyesen feldolgozták a témát,  de a marketing/PR szakembereknek is tanulságos volt az eset. 

Suarez egyébként először tagadta, hogy harapott volna, később ő is a Facebookon kért elnézést, mire áldozata, Chiellini a Twitteren tett bizonyosságot nagylelkűségéről, amikor azt írta: “Minden el van felejtve”.

Szerencsére idén egyébként egyelőre senki nem sértett meg durva szabályt. Nem úgy, mint a 2012-es olimpián, ahol az egyik svájci focistát haza is küldték, amiért megbántotta a Twitteren a dél-koreaiakat.