3 százalékkal csökkent a hírportálok forgalma, amikor leállt a Facebook.
Még augusztus elsején, pénteken, magyar idő szerint hat óra körül nagyjából 30 percre, világszerte leállt a Facebook. Nem működtek az ehhez köthető mobilos alkalmazások, de a külső oldalakon lévő lájk gombok se mindenhol töltődtek be. Ez önmagában még nem lenne tragédia, de a Chartbeat vezető kutatója, Josh Schwartz meglepő grafikont publikált a Twitteren.
A híroldalak ezalatt a fél óra alatt 3 százaléknyit vesztettek a forgalmukból. Hiszen ezeknek az oldalaknak a forgalma nagyrészt a megosztásokból érkezik, és mivel a Facebook nem működött, senki nem tudott lájkolni, megosztani, átkattintani az oldalon keresztül.
A kutató elemzéséből az is kiderül, hogy azalatt a 30 perc alatt lényegesen kevesebb hírt olvastunk telefonról, mint asztali gépről, és miután újra elérhetővé vált a Facebook, az oldalak forgalma ismét a megszokott lett.
Overall web traffic to news sites dropped about 3% during the FB outage pic.twitter.com/5A7uHW5Eo3
— Josh Schwartz (@joshuadschwartz) 2014. augusztus 1.