A Google valami olyannal foglalkozik most, ami feltehetőleg elkerülhetetlen volt közösségi hálózata, a Google+ életében: egy új, „+Bejegyzés” (+Post) nevű hirdetési rendszert tesztelnek promotált posztok formájában, amely a publikus Google+ tartalmat a márkák oldalairól egy megjeleníthető hirdetéssé alakítja, ami aztán futhat a Google hirdetési hálózatában. A cég részéről a bejelentést a Google+ termékmenendzsere, Eran Arkin tette meg az oldalán – írja a TechCrunch.

pixel-postplus

A márkák most már készíthetnek bármilyen fotót, videót vagy választhatnak egy Hangoutot is, amelyet létrehoztak mint publikusan látható Google+ tartalmat, majd fizethetnek a Google-nek, hogy abból hirdetést csináljon a hálózatra, melyet világszerte több, mint 2 millióan használnak. A Google azt mondja, hogy ez „lehetővé teszi a márkáknak, hogy úgy gondoljanak a teljes webre mint a közösségi hálózatukra”. A magyarázat is egyértelmű: „…a közösségi hirdetéseink elérik az egész webet, nem csak a hálózatodat, nem úgy, mint azon a kék közösségi oldalon, amely maradjon itt névtelen.”

toyota-embed

Arkin arra hívja fel a figyelmet, hogy így magasabb átkattintási arányok érhetőek el és általánosságban véve felpörgethető az elköteleződés szintje is, amennyiben a közönség például megosztja a videótartalmat a hirdetésből, kommentel vagy feltesz egy kérdést, amelyre Google+ fiókon keresztül lehet válaszolni, vagy akár azonnal elindíthatnak egy Hangoutot, hogy valakivel „élőben” beszélgessenek.

A fenti videóban láthatod, hogyan használják a márkák ezeket a „+Bejegyzés” hirdetéseket, de már most látható, hogy inkább azoknak fog tetszeni, akiknek több dolga van például a dizájnnal az online reklámvilágban. Természetesen a rendszer a Google számára is előnyös, hiszen elköteleződést hajt vissza közösségi hálózatához és segít eladni a márkákat.