Február 24-én indította el globálisan a Reakciókat a Facebook, hogy kiegészítse a Tetszik gombhoz tartozó érzelmeket a közösségi média tartalmak kapcsán. A SocialBakers készített egy átfogó elemzést arról, hogyan változott meg a “lájkolás” az új reakciók segítségével.

A Facebook felhasználói részletesebben kifejezhetik a véleményüket az új gombok segítségével. A Tetszik mellett már van Imádom, Vicces, Hűha, Szomorú és Dühítő névre keresztelt reakció is. A felmérés több, mint 70 ezer oldal adatait tartalmazza április hónapra vetítve, amikor már hetek óta elérhetők voltak az új gombok.

socialbakers-facebook-reakcio-felmeres-1

Leginkább Észak-Amerikában éltek a reakciókkal a felhasználók, azonban itt is 95% a Like aránya és 5%-on oszlik el a többi érzelmi jelzővel. Hogy ez miért így történik, annak több oka lehet. Részben a Tetszik gomb megnyomása egyszerű, egy pillanat alatt megvan, így aki nem akar várni, inkább ezt használja. Az új funkció néhány hónapja érhető csak el, sok felhasználó még nem ismeri és nem tudja hogyan használhatják ezt. Számolni kell azzal is, az aktív reakció használók között is vannak olyan tartalmak, amelyet a felhasználó tényleg csak kedvelni akar.

socialbakers-facebook-reakcio-felmeres-2

Érdekesség, hogy a legkülönbözőbb reakciókkal rendelkező nagy brandek listájában a Nutella van az élen, a reakciók 75,02%-a csak a kedvelés. A vállalat a “legkedveltebb márka“, ugyanis az összes reakció közel negyede, 23,44%-a az Imádom.

socialbakers-facebook-reakcio-felmeres-3

A média oldalak esetében sokkal nagyobb a különböző reakciók közötti eloszlás. Itt némileg kisebb az Imádom aránya, cserébe a többi jobban eloszlik. Úgy tűnik tehát, hogy a hírekkel, információk kapcsán a felhasználók bátrabban mutatják ki a véleményüket ezen funkcióval.

Számos esetben a brandek igyekeznek több reakcióra biztatni a felhasználókat, kérik annak használatát, vagy az ikon megjelenítésével jelzik, hogy milyen véleményt várnak.