Creative Exchange a neve annak az új funkciónak a TikTokon, amely lehetővé teszi, hogy a márkák a készülő kampányaikról tájékoztatót tegyenek közzé, és szponzorált tartalommal kapcsolatos megállapodásokat köthetnek. 

A hivatalos közlemény szerint a marketinges szakemberek számára azonnali hozzáférést biztosítanak a TikTok kreatív partnereihez, segítenek a tartalom testreszabásában és személyre szabásában, hogy javítsák a TikTokon a hirdetések teljesítményét és javítsák az üzleti eredményeket.

A folyamat meglehetősen egyszerű, de csak azok a márkák regisztrálhatnak, amelyek ellenőrzött profillal rendelkeznek. A regisztráció után áttekintést nyújt a pitchelési lehetőségekről, lehet információt nyújtani arra vonatkozóan, hogy sztori, vagy termékbevezető kampányra keres partnereket, és egy űrlapon kell megadni információkat a márkáról.  Az érintett alkotók, akik szintén feliratkozhatnak a platformra, ezután e-mailben kapnak értesítést a profiljuknak megfelelő projektekről, amikre gyakorlatilag jelentkezhetnek, sőt akár kreatív koncepciókat tölthetnek fel arra vonatkozóan, hogyan gondolják az együttműködést. 

A TikTok nagyon szeretne erősíteni az együttműködéseken, mert ebben még le van maradva a konkurenciától. Tisztában vannak vele, hogy nagyobb bevételszerzési potenciált kell biztosítaniuk, különben a legjobb sztárok inkább a YouTube-ra és az Instagramra sodródnak, ahol nagyobbat szakíthatnak, ezért igyekeznek minél több együttműködési módot hozzáadni a szponzorált tartalmak megszervezéséhez.

Forrás: Social Media Today