A Piper Jaffray új felmérése, a Taking Stock With Teens reportja szerint az elmúlt évben az amerikai tinik között a Snapchat volt a vezető applikáció – elképesztő számokkal, de szoros versenyben.

snapchat

A felmérés szerint míg 2015-ben a tinik 74 százaléka használta havonta legalább egyszer a Snapchatet, ez idénre 80 százalékra nőtt. Ez pedig már elég is ahhoz, hogy a Snapchat leelőzze az eddig csúcstartó Instagramot, melyet “csupán” a tinik 79 százaléka vesz elő minimum havonta egyszer. Bár az Instagram egy árva százalékkal lemaradt, tavalyhoz képest az ő népszerűsége is növekedett, három százalékot.

Hogy hogyan teljesített a Facebook? Nem jól. A social media-óriás a tinik körében továbbra sem nyerte el népszerűségét, hiszen a felhasználók aránya a tavalyi 56 százalékról leesett 52 százalékéra.

A szám pedig még rosszabb, ha a szűkebb, 14-18-as korosztály nézzük, amin belük 14 éveseknek például csak 30 százaléka használja a Facebookot, ám alig kevesebb mint 50 százalékik kattint rá a Twitterre. A korosztályon belül az Instagram és Snapchat fej-fej mellett áll 80 százalékkal, a szoros eredmény pedig azt vetíti előre, hogy  Instagram Stories sikere okozhat még gondot a Snapchat számára.

A 18 évesek körében is fej-fej mellett halad a két app, igaz, a Snapchat minimálisan jobban teljesít, vagyis az Instagram Stories itt is hozhat változást. A Facebook a fiatal felnőttek körében némileg népszerűbb: 60 százalékuk használja, a Twitternél ez az arány pedig 50 százalék..

Az egész felmérésben mellesleg a Twitter nem is teljesített olyan rosszul – a tavalyi 58 százalékról csupán 56 százalékra csökkent népszerűsége, ami még mindig erős arány. A Pinterestet változatlanul a tinik 25 százaléka keresi fel havonta (mellesleg a Pinterest erős felmenetben van, ha a számokat nézzük), a Google+-t pedig meglepő módon a vizsgált közönség 22 százaléka valamilyen oknál fogva máig használja.

A Snapchat a felmérés egy részét viszont abszolút megnyerte: a tiniket ugyanis arról is megkérdezték, hogy melyik a kedvenc közösségi alkalmazásuk. Erre a kérdésre tavaly a tinédzserek 17 százaléka választotta a Snapchatet, ami idén 35 százalékra nőtt, szembe az Instagram csökkenésével 29 százalékról 24 százalékra. A Facebookot és a Twittert a felhasználók 13-13 százaléka választotta.

A felmérésben 10.000 tinédzser vett részt.

Forrás: Adweek