Fotók, videók, linkek – legyen szó bármiről, a friss anyukák és apukák rendre a mobiljukon lógnak egy tanulmány szerint.
Egy friss kutatásban olyan, 25-65 közötti szülőket vizsgáltak, akiknek akár újszülött, akár már felnőtt gyermekük van, és vagy a Facebookra posztolnak, vagy Instagramra. Utóbbi felületen az alábbi 8 országot vizsgálták: Ausztrália, Brazília, Kanada, Németország, Mexikó, Spanyolország, Egyesült Királyság és Egyesült Államok, míg a Facebook-felhasználókat globálisan nézték.
Összesen 8300 szülő és 5 szakértő visszajelzése alapján olyan dolgokat állapítottak meg, mint például a friss szülők 2,3-szor több fotót, 2,9-szer több videót, valamint 1,8-szor több linket osztanak meg, mint az átlagos felhasználók.
Annak ellenére, hogy az általános vélekedés szerint a Facebook-felhasználók nagy részét egy idő után már bosszantja a sok babás fotó, ezek a megosztások mégis 37 százalékkal több interakciót váltanak ki a rokonokból, 47 százalékkal többet pedig a barátokból.
A megváltozott életritmus a Facebook használásának az időpontjára is jelentős hatással van, így például az újszülött gyerekek szüleinek csaknem az 56 százaléka hajnali 4 és 7 óra között mobilról van fent a Facebookon.
A megkérdezett szülők 66 százaléka vélte azt, hogy a mobileszközei nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy tarthassák a kapcsolatot a családtagjaikkal.
Azok a szülők, akiknek már iskolás a gyerekük, a 30 százalékuk mondta azt, hogy a mobiltechnológia segít nekik abban, hogy produktívabbak lehessenek. Kíváncsiak voltak a kutatás során, hogy a tinik szülei mit gondolnak a témáról. A megkérdezettek 60 százaléka mondta azt, hogy a mobiltechnológia segít nekik abban, hogy még szorosabb kapcsolatban lehessenek a kamasszal.
És hogy ebből márkaként milyen következtetéseket lehet levonni? Azoknak a vállalkozásoknak, akik kisgyermekes szülőket akarnak megszólítani, alkalmazkodniuk kell a célcsoportjuk menetrendjéhez, életviteléhez. A szülők szoros életének a része a megosztás, számukra az a legfontosabb, hogy a családjukkal kapcsolatban maradhassanak, hogy elsősorban velük megoszthassák a pici életének fontosabb momentumait. Bár ma már nem annyira divat, hogy együtt él több generáció, a „nagycsaládos” életmodellt, még ha virtuálisan is, de igénylik a szülők, a technológiának köszönhetően pedig a nagyszülők is aktív szemlélői lehetnek a kisebb család mindennapjainak.
(via)