Tegnap már beszámoltunk róla, hogy rosszul szerepelt az Explore Feed tesztelése Szlovákiában, ugyanis jelentős mértékben csökkent az organikus reach aránya, 80 százalékról 60 százalékra esett vissza a felmérés szerint.

Az Explore Feed felület annyit takar, hogy a Page posztok ezentúl nem a hírfolyamban lesznek láthatóak, hanem ebben a menüpontban. A Facebook VP-je, Adam Mosseri viszont új nyilatkozatában megerősítette, hogy egyelőre nincs tervben, hogy mindenhol bevezessék ezt a felületet. Viszont azt is elmondta, hogy ettől függetlenül a Facebook-nak további tervei vannak arra nézve, hogy módosításokat hajtson végre a hírfolyamunkban, és a jövőben kizárólag a barátaink bejegyzéseit láthassuk.

Az Explore Feed miatt a Page posztok sokkal kevésbé lehetnek láthatóak, ami károsíthatja az üzleti oldalak elérését, és csak a fizetett hirdetések jelennek meg a hírfolyamban. Mosseri szerint még hónapokba telik, mire ezt bevezethetik, ugyanis az volt a céljuk, hogy felmérjék, vajon a felhasználók szeretnék-e külön felületeken látni a személyes és közérdekű tartalmakat. Sajnos ezzel a módosítással a hirdetők valószínűleg rosszul járnak majd, de ez azt is igazolja, hogy a legnagyobb közösségi platform számára nem a hirdetők és fejlesztők a legfontosabbak, hanem a felhasználók igényei és bizalma. A Facebook pedig csak úgy tudja megőrizni vezető szerepét, ha a mindennapi felhasználók érdekeit helyezi előre.

Az Explore Feed teszteléséről itt számoltunk be:

Drámai mértékben zuhan az organikus reach Facebookon az új felület miatt

Újdonságok a Facebook Messengeren az alábbi linken:

Itt a PayPal fizetési opció Messengeren

Forrás: TechCrunch